måndag, oktober 12, 2009

Nöten som knäckte nötknäckarn!

























På Mallorca köpte jag mandel (nötter)! Naturligtvis valde jag dem som jag måste knäcka själva, men dom var så hårda att nötknäckarn blev knäckt.
Ingen panik... vi hade ju köpt nå Mallorca godis också. Så familjen bänkade sej i soffan för att titta Harry Potter 2 (ja, jag har inte kommit längre...).
Efter en stund meddelade maken att han tappade en bit ur en tand av den hårda stången.
Nästa gång vi har filmkväll tror jag dom får varsin tomat....
Ljuslyktan har jag också köpt på Mallorca och den får ni se i dagsljus nån ny dag.

Nu är det inte långt kvar till jul!
Och jag har varit in på Alko och frågat när Blossas smaksatta glögg -09 kommer, men den finns inte med i Alkos sortiment i år!! Suck!!
Men jag är 99 % säker på att systeryster har fjolårets flaska oöppnad i skåpet. Så nu funderar jag om jag skall:

1. Meddela henne att hon skall tänka på miljön och inte köpa nån julklapp till mej, hon kan ju se om hon har något i sina skåp som jag kanske kunde få...

2. Ringa henne och säga att jag bjuder på julmiddagen om hon tar med glögg , Blossa glögg med blåbär (fjolårets)

3. Gör som mina barn, HOTA henne! Jag kommer inte och tittar på din julgran i år OM jag inte blir bjuden på Blossas smaksatta glögg! Så det så!

Stackars maken, han höll på att trilla av stolen då han hörde att frugan varit och frågat efter glögg redan! Vaddå redan??? Det är ju knappt 7 veckor till lilla jul!

Jag älskar julen!! Det konstiga är att ju mera jag älskar julen desto mer avskyr maken den, han har inga planer på glögg i oktober, jag förstår inte....vad tänker han på?!

3 kommentarer:

  1. Hahhahaha
    1.jag har redan tänkt på miljön,för skåpet är fullt med köpta grejer menade för dig!
    2. Julmiddan låter trevlig jo,men jag vet att jag ändå kommer även om jag inte är bjuden!
    3.var det ifjol eller året förre du inte heller var å såg min gran?
    Hahahahaha,ja skoja bara!

    Så du kan helt enkelt få den!

    SvaraRadera
  2. Alltid lika häftigt att läsa här!Jag (vi)tackar för alla fina gåvor vi fick av dig!Ju mer jag läser texten på min gåva desto mer gillar jag den!Förresten vykortet kom i måndags.

    SvaraRadera
  3. Kommer du ihåg vad jag sa????
    Dendär nöten eller mandeln kräver rejäla tillhugg ;)
    Jag har kvar från i julast, mina två knäckare lyckades inte få hål på denna....//mor

    SvaraRadera