onsdag, oktober 07, 2009

Livet återgår till vardag...

























idag har vi planterat nya tomatplantor, skönt att starta ny säsong nu.

Tittar runt på olika bloggar och undrar hur alla hinner med så mycket?!
Jag tycker det är en evig kamp mot smutsig disk, kläder att tvätta och jakten på alla dammråttor. Hjälp med läxor, barn som behöver skjutsas osv. osv.
Och boken rensa i röran med feng shui läser jag som en bibel men ändå kommer jag ingen vart med röran.
Men det finns ljusglimtar!
Här om dagen fick jag tvätt stugan städad!!
Som jag irriterat mej på allt bråte där, sen var det så skönt då det var klart.
Eller som nu då vinterkläderna skulle fram...jag suckade att behöva ta itu med det.
Men då jag hade fram det tänkte jag var detta allt?
Då kom jag ihåg att jag städade bort allt som vi inte använder i våras då jag plockade bort dem. Underbart!

Imorse fick jag en present av syster yster som varit här och planterat med oss idag.
En burk hemmagjort äppel och aronia gele, gott till älgkött.
(Skäms det finns bara lite på botten i burken, hela familjen gilla det! Men hela talko gänget idag smakade också)
Och så har hon lyckats få bebisplantor av sin aloevera växt. Otroligt!
Men svårt att få bra bilder i lampskenet!

Ha det gott alla!

2 kommentarer:

  1. Svar:Du skriver text först.allstå sätter du en bild först och sen skriver nåt och sätter en till bild,då kan man klicka på den första men inte den eller de andra.Så jag kom på att alltid skriva text först om det är nåt man inte vill de ska förstora.
    vad gla jag blir att ni gillade gelen!Nästa år ska jag förhoppningsvis hinna göra mera!Nu har svarta pippi ätit upp alla!

    SvaraRadera
  2. Javisst är det en evig kamp att hinna med vardagssysslorna, men det är ljusglimtarna mitt i allt detdär som gör livet lätt att leva....
    Här håller vi på med tvätten efter resan än...har inte ens vågat börja tänka på att plocka fram vinterkläderna, vill ju tvätta undan sommarkläderna också ;)Men en dag i taget, så till sist är tvätten undanstökad ;)
    Väntar med spänning på min burk med gelé; jag lär ska få en också ;) //mor

    SvaraRadera