söndag, oktober 04, 2009

En vecka går fort...

























Och det kändes lite som en besvikelse att åka hem på fredag.
Jag hade velat uppleva Mallorcas grottur och se hur dom framställde majoricapärlorna, men vi bokade för sent. Tänkte att då tar vi den legendariska Mallorca turen runt ön men den var fullbokade.
Så vi traskade runt och simmade och badade och hade SEMESTER!
Hotellet var toppen för barnfamiljer! Jag älskade alla blomster gångar och barnen älskade att vara i polerna. Det fanns en barnpol med detta skepp som hade flera rutchbanor, sen fanns det ännu en pol och slutligen en som var en relax pol med 18 års åldersgräns.
Där fanns också minigolf och barn lekpark.
Ett par svanar bodde också där i en inhägnad.

























Killarna sörjde inte över dom missade öturerna, dom blev överlyckliga då dom fann en studsmatta där dom fick spänna fast sej i sele och hoppa högt upp bland palmtopparna.
En dag besökte vi också en vattenpark.

























Sandstranden var lång och man kunde inte se slutet på den. Jag och dottern gillade att simma i havet men killarna (inte maken) tyckte att vattnet var för salt.
Vi bodde i Port d Alcudia som är en gammal hamnstad, och i båthamnen låg en massa nya fina båtar.
På en kvälls promenad traskade vi i en exotikgarden, och fick se en massa fantastiska växter och papegojor och olika fåglar.
Hästtaxi var en vanlig syn på gatorna och en kväll tog vi en rundtur i en hästvagn.
En annan kväll tog vi hästtaxi till en svensk restaurang.
En kväll upptäckte vi ett ställe där dom tog gamla foto porträtt. Barnen blev tidsenligt utklädda och fotograferade dottern i klassisk klänning och killarna i maffia stil.
Hade gärna visat dem men respekterar dottern som inte vill vara med i bild på bloggen.

























Matglad som jag är vill jag också få uppleva ny smakupplevelser. Allt från sjötunga, anka med skogsbär, till pampiga glassar och goda drinkar. Denna cocoloco drink var den absoluta favoriten.
Ett toppenbar där man kunde gå in och avsluta kvällspromenaden med en god drink och killarna fick tävla med dom som jobbade på baren om vem som först slog ner en spik i en stor trädklabbe. Alla fick slå en gång på sin spik så gick hammaren vidare till nästa person.

























Sista kvällen gick vi in till gamla Alcudia stan till en otroligt vacker restaurang. Mor, jag och dottern hade upptäckt den då vi besökte marknaden där.
En stor vacker målning i taket och golvet var lagt i vackert mosaik mönster.
Runt sidorna fanns bordsplatser i 3 våningar med räcken så man kunde se ner till mitten.
Vi valde att gå ut och sitta på innergården med månen som lyste ner över oss.
Vatten serverades i vackra tennbägare. Bara restaurangen i sej var en upplevelse.

Vädret var omväxlande solsken och mulet.
Det började åska på söndagkväll och det åskade och regnade hela måndagen. Sen kunde det komma någon liten skur och så kom solen fram igen och mätaren visade 28 grader.
Mina föräldrar lämnade en vecka längre och jag hoppas dom får vackert väder.

Väl hemma har helgen gått åt till att packa ur kappsäckarna och tvätta kläder.
Och hela dagen i dag har vi läst läxor!! Och då känner jag att det var tur att vi bara var borta en vecka, barnen hade annars haft svårt att ta igen allt skolarbete som dom missat.

Ha det gott alla!

1 kommentar:

  1. oj vilka fina bilder och vad fint ni varit med om! ska dit åt i morgon..kanske jag tittar in så jag får se mera bilder och höra mera om er resa!

    SvaraRadera