söndag, oktober 18, 2009

En söndags hälsning!

























Kikar in en sväng.
Hade några saker jag hade tänkt fotografera, men nu är det redan så mörkt.

Men förbanna er inte över mörkret, tänd ett ljus och mys istället!
Jag gillar min ljuslykta jag köpte på Mallorca!
Värmeljusen förvarar jag i den tjusiga burken på telefonbordet.
Jag älskar den franskaliljan så systeryster visste nog vad hon skulle köpa då hon var till Sverige ifjol.

Igår hade jag en lördagsmorgon som det kommer att ta år innan jag får uppleva nästa gång.
Jag vaknade upp helt ensam!!
Dottern hade åkt till pappa, storebror sov hos moster, lillebror sov hos mormor och maken var i älgjakten.
Nu tror ni nog alla att jag bänkade mej på soffan med en bra bok och låg där och njöt och pilla mej i naveln...
Men icke, jag hann tvätta fönstret och väggen (konstigt vad mycket ketchup som samlas på en vägg!) i köket, skåpdörrarna och kakelplattorna. Ja, jag skurade av alla köks stolsben och avslutade med att bona köksgolvet. Underbart.
Det gäller att ta vara på tillfället, i normala fall skulle det varit omöjligt för alltid är det någon som skall till kylskåpet eller ha ett glas saft.

Idag har jag dock inte gjort någonting, bara haft roligt. Men det visar jag en annan dag.

Ha det gott alla!

3 kommentarer:

  1. Oj,du va verkligen flitig!Men medge att de skulle varit skönt att läsa o pilla naveln oxå...=)

    SvaraRadera
  2. jag ska vara ärlig!Jag är SUPER svartsjuk på din lyckta..det var jag från det du öppnade den!!!om du vill göra loppis av den i framtiden..här är en kund!

    SvaraRadera
  3. Anette, jag tänkte på kvällen då huset var fullt av slagsmål bröderna emellan igen...
    Varför vilade jag inte idag för att orka med detta?!
    Så om jag får nån fler gång barnfritt DÅ skall jag ligga och pilla naveln och läsa en bra bok!!

    Syster, jag skall tänka på dej om jag någon gång tröttnar på lyktan!

    SvaraRadera