tisdag, juli 01, 2008

En livlig dag..


har jag haft idag. Men helt underbar! Jag har inte hunnit jobba alls idag, så det får jag ta igen imorgon. Mina två svägerskor kom på besök idag. Den ena på besök från Sverige med dotter och dotterdotter, och det var så roligt att få se dem igen, speciellt den lilla som jag fick se för första gången. Dom 3 tjejerna stannade kvar och åt middag med oss, vilket jag erbjöd dem igår.
När jag skjutsat hem dem sprang jag in till "grannhuset" och bjöd dom 3 "tantorna" att komma och dricka kaffe med oss. En av mina anställda kom då och överraskade oss med jordgubbar!
Så kvällen avnjöt vi med kaffe, glass med färska jordgubbar och allsång på Skansen.

Och mitt bokpaket har kommit, med dessa underbara böcker! Leilas bok har så underbart vackra bilder att man kan sitta och titta i den hur länge som helst.
Och det ljuvliga vita tvättfatet i porslin med arabia stämpel från 1897-1907 fick jag av min svägerska. Och jag blev så glad för det har tillhört min svärmors mostrar, och det är deras hus som vi idag har som sommartorp. Tack snälla Eva!

1 kommentar: