lördag, november 21, 2020

Lugnt, lugnt, lugnt....

det mesta är på paus just nu....
men maken och Otto är i älgjakten på helgerna...
och Otto som endast är 8 månader verkar vara en lovande jaktkompis...
jag väntar på julen trots att vi inte ens vet hur och om vi kan fira den....
eller klart vi kan fira julen, men hur??
Sent gick startskottet för glöggprovningen i år 😂
Nu har vi testat en sort som var söt men helt okej....
Denna likör tänkte jag spara till julen, men varför vänta??
Man äter och dricker alldeles för mycket ändå på julen så
varför inte sprida ut det lite 😂
Den var också så god som jag föreställde mej 👍
Dessa var goda, helt underbart fantastiska (vill ha mer...) 😋
Tyvärr hittar jag inte dem i våra lokala affärer så jag får lämna in
en stor beställning med lillebror då han kommer från Åland.
Dessa hade han med då han var hem och 
hämtade vinterringarna över farsdags helgen.
Naturligtvis äter och dricker vi inte hela tiden....
Förra helgen firade vi mammas födelsedag med en vandring,
grillkorv och kaffe picknick utomhus.
Och det blev riktigt lyckat 💖
Idag fyller min "bebis" 19 år och jag får fira på avstånd ..
Jag vet dock att han har en fin kväll och helg att se fram emot 💖
Nästa helg är det lilla jul och det enda jag vet är att den blir 
annorlunda i år med...
Men hur är väldigt oklart...
Idag vaknade jag upp till en fantastisk vacker soluppgång 😍
Det brukar betyda dåligt väder...
Jag som tänkt söka ute gran och göra granriskransar...

Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar