måndag, november 23, 2020

När barnasinnet vaknar....


och man får pysselhumör så gör man en egen variant
 att piffa upp ljuskronan med.
Varför inte en godisgran på samma gång?!
Sen blir det ju aldrig som på bild eller som då någon
annan gjort det....tror det hänger i hop med mitt tålamod
som bara blir kortare o kortare.
Maken o storebror blev chockade att jag fått pyssel idéer 
för det var ju minsann inte igår.
En choklad kyss och lite planer på lilla jul.....
Det kanske blir riktigt bra i alla fall fast allt är så annorlunda....
Ifjol tänkte vi, nästa år blir bra då tar vi igen julfirandet...
Nästa jul tar pappa kommando över spisen för att 
få den perfekta tjockleken på mjölksåsen...
Det är tragiskt men jag minns inte förra julen...
Jag minns inte om jag jobbade eller var ledig julafton,
jag måste söka foton i telefon för att se var och hur vi firade...
Ifjol var allt fokus på NÄSTA JUL BLIR BRA!
Nu vet jag att nästa jul vet jag inget om så jag måste
vara närvarande just här och nu....
Detta är min första jul som mormor 💖
Det blir så bra som vi gör det!
Jag måste också tipsa om en kriminalserie som är så himla bra,
detta var årets semesterläsning men den 10:e boken kom ut nu i höst.
Som tur var hade en kollega köpt den och jag fick låna den 💖

Men nu dags att göra annat än pyssla....
som att fixa middagen 😂

1 kommentar:

  1. Näää va fint du pysslat!!! Vauv!
    Vill så ha en likadan lampa här hemma.
    Ja hoppas det blir en bra jul trotts pappa inte är med��
    Jag tackar så mycket för boktipset jag gillar dem. Du tipsade ju mig förr.
    Ha det bra kram❤️

    SvaraRadera