söndag, september 15, 2019

Haft en skön ledig helg...

tänkte jag skriva, sen insåg jag att det inte var sant!
Jag jobbade ju fredag kväll men for till villan och sova efteråt.
Sen jobbade jag senaste natt och åkte till villan och sov idag...
Så söndagens reflektion är:
Att det är så viktigt att ha ett eget smultron ställe där man tankar energi!
Det må vara hemma, i skogen, på gymmet, på teater
eller var som helst bara man får tanka energi.
Mitt smultron ställe är villa Sjöstrand 💖 
(Jag tror t.o.m att jag haft ledig helg efter en helg där 😲)
Just de orden uttryckte en dam i ett samtal i veckan som gått!
Och när jag tänker tillbaka till de senaste 10-11 åren jag bloggat
inser jag hur otroligt mycket jag själv ändrats!
För 10-15 år sedan sökte jag inspiration till inredning o pyssel
och det var som en hel vacker värld öppnade sej!
Nu inspireras jag men är mer minimalist 😅
Jag vill inte ha ett hus ur en inrednings tidning utan ett personligt,
och jag vill inte sätta pengar på prylar utan upplevelser 😍
(Kanske det en dag också gäller mumin muggarna 👍)
Men nu dags att göra mej redo för natt jobb...
Jag tar ofta med smoothie och där mixar jag ner lite av varje.
Ikväll grönkål, aroniabär och lingon ur frysen,
sen mixade jag ner en banan och slutligen
turkiskt yoghurt och mjölk, så gott 😋 

Ha det gött alla! 
Själv har jag fått lite tråkiga nyheter från olika håll idag så...
imorgon är en ny dag med nya möjligheter och...
förhoppningsvis goda nyheter!

1 kommentar:

  1. Jo vi behöver alla tanka och ladda batterierna. Det är också sant att vi inte behöver så mycket materiella saker för att leva. Vi blir inte lyckliga av pengar och prylar. Inredningsprylar,klädmode och mycket annat är till för att vi skall konsumera mera i tron att bli lyckliga. Men det blir vi inte av sådanna saker. Lyckan finns närmare än man tror. Å den kostar ingenting. Allt gott till dej!

    SvaraRadera