fredag, januari 25, 2019

Ledig fredag.....

och vad passar bättre än en lunchdate med maken då?
Jag har länge velat testa detta lunch ställe
och idag blev det äntligen av!
Och maten var riktigt god 😋
Sen kom dottern hem på besök och förgyllde dagen
och vi hann både på hundpromenad och baka moccarutor
till kaffet 😍
Hon fick dricka kaffe ur Ernst muggen och på den står det
I DET ENKLA BOR DET VACKRA
 
De som läste ifjol minns att jag hade 12 böcker på nattduksbordet
som jag skulle läsa ifjol....
Det gick inte riktigt enligt planen, nya böcker kom med hem
och andra böcker lånades på biblioteket....
En del kom med på bloggen, andra inte...
allt enligt humöret!
Men nu har jag läst ut Ernst bok: Lyckan i det lilla!
Detta var den fjärde boken av 12 😊
Den var både lättläst och trevlig och jag gillar hans livsfilosofi...
Lyckan i det lilla 💖
 
Men nu är bastun varmt...
Trevlig helg till de som kikar in!

1 kommentar:

  1. Härligt att få umgås med mannen över god mat. Å vad är härligare en att få sin dotter på besök. Mocka rutor är det ett bra tag sen jag gjorde. Men de är alltid lika goda:-) I det enkla bor det vackra, det är verkligen sant. Så det har nog Ernst alldeles rätt i. Vi behöver inte ha så mycket prål omkring oss, utan små enkla saker som gör oss glad och lyckliga. Trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera