tisdag, januari 22, 2019

Jag ville ha salmiak, men....

jag ska inte köpa godis! Nä....
Jag ska inte köpa godis....
Jag var mycket målmedveten och hälsosam 
då jag stod i affären 👍
Men då maken for på möte ikväll tänkte jag att...
kanske jag kan göra kokosbollar till kaffet, 
gamla hederliga kokosbollar som jag gjorde som barn...
på äkta råvaror...
Japp 👍
100 % äkta smör och socker😋
Nu kommer finska läxan att gå som en dans...

Trevlig tisdagskväll till er också! 

Ps. Jag tror kokosbollarna var godare då jag var barn 😳 
Eller så är fakta att man inte kan ersätta salmiak med 
kokosbollar, det är som att ersätta kaffe med te....
Fast med rätt humör är te riktigt gott, 
kanske kokosbollarna också behöver rätt humör?!
Storebror verkade dock ha rätt humör för kokosbollar 😃

2 kommentarer:

  1. Oj kokosbollar! Nu blir jag också sugen! Vet inte när jag skulle ha ätit riktigt hemma gjorda kokos bollar senast.Men jag tror inte de skulle smaka bra idag, för jag har fått flunsan. Bättre göra dem när flunsan är över, då smakar de säkert bättre. Just nu smakar ingenting gott. Trevlig onsdag till dig!

    SvaraRadera
  2. Kokosbollarna ser ju riktigt goda ut och du har fått dem så jämna och fina, gissar storebror gillade :) Trevligt veckoslut!

    SvaraRadera