tisdag, augusti 07, 2018

Antingen går tiden alldeles för fort...

eller så snurrar ekorrhjulet alldeles för snabbt,
eller så har jag blivit alldeles långsam.....
för tiden känns som en brist vara ibland....
men jag försöker stanna upp och njuta av nuet mellan varven!
 
Och hur underbar sommar vi än haft så går vi mot höst!
 Ett säkert tecken på det är att skolorna börjar nästa vecka...
Så idag har jag och minstingen shoppat loss...
han åker tillbaka till Åland på söndag.
Så vi har skaffat det han behöver inför hösten.
Store bror jobbar för fullt ännu men det är lättare att 
skaffa vad han behöver vartefter, eftersom han bor hemma 😊
 
Ni som hängde med för en månad sedan minns att jag skulle
ha köpstopp hela juli 😀
Hur gick det??
Egentligen skulle medveten shopping vara ett bättre ord,
men ibland tillåter man sej själv en hel del inom de ramarna....
I början på månaden behövde storebror några linnen,
han har jobbat utomhus på en byggarbetsplats hela sommaren.
Nu var maken och köpte 3 linnen åt honom och en t-shirt till sej själv.
Helt okej, för dom hade ju inte köpstopp.
Sen var jag och köpte ett par riktiga arbetsshorts till honom,
för det behövde han verkligen!
Men så hamnade jag i en diskussion om en bok jag absolut
ville läsa, jag kollade biblioteket och det var 17 personer i kö 😳
Jag tänkte jag skall köpa den i augusti...
När jag då skulle lämna in en massa grejer på ett loppis till
försäljning, vad ligger där framför mina ögon om inte just den boken??!!
Och den följde med hem...
Tack o lov sa dottern att just den boken har hon också velat läsa....
och jag sa, jag har köpt den till dej, jag ska bara läsa den först 😂
 Problemet löst, jag hade ju köpt en present till min dotter!
Mer om den i ett nytt inlägg...
Sen vet ju alla att sommaren var verkligen varm i år,
jag tyckte synd om sönerna som svettades på vinden på nätterna
och skulle orka upp i jobb på morgnarna
och köpte hem en fläkt som verkligen kom i användning!
Och när Tibbe var helt slut en kväll (han ju hjärtproblem)
lyfte jag upp honom på köksbänken för att lufta sej i skuggan
genom fönstret. Då beställde jag hem en kylfilt för hund!
Tyvärr var den alldeles för liten (fast jag tycker ju min hund är liten)
Men jag var tvungen att erkänna att detta var ett onödigt köp!!
 
Slutligen blev det också så att storebror godkände min bil,
så nu var det klart att jag var billös.
Egentligen hade jag ju varit det i 2 månader, 
men han tänkte köpa en BMW eller Mercedes åt sej.
Fast då han accepterade min bil så sökte maken upp en
"ny" bil åt mej. Naturligtvis är den flera år gammal 😊
Men jag är så nöjd med den!
Och köpstopp eller ej, det kändes väldigt gött att
få friheten tillbaka! Som en egen bil verkligen är ute på landsbygden.

Men under juli sålde vi bort en del grejer på loppis och
2 kassar med urväxta kläder av lillebror gav vi bort.
Så vi har städat bort mer än vi tagit hem 👍
Och vid dagens shopping köpte jag inget åt mej själv,
det fanns inget jag behövde 👍

Men nu är det matdags här...
Må gott alla!

2 kommentarer:

  1. Egäntligen är det rätt konstigt det här med tiden. För i dagens värld är det en brist vara. På något sätt räcker den aldrig till. Men dygnet har ju fortfarande tjugofyra timmar och veckan har sju dagar osv... Men ändå känns det som om det går allt för fort. Vart tog sommaren vägen t.ex. Så fast vi haft en sådan här vacker och lång sommar så gick den ändå för fort. Kan det bero på att vi vill för mycket? Vi vill arbeta, tjäna massor med pengar, resa, umgås med vänner, gå på olika evenemang osv......Vi stressar oss igenom livet för att hinna med så mycket som möjligt. I stället för att prioritera det viktigaste.
    Måste ju säga att jag tycker att du lyckades rätt bra med köp stoppet. Så det kanske man borde pröva på. Jag har försökt att tänka efter vad jag köper och alltid ställt mig frågan " behöver jag verkligen det här"? Men ännu finnd det en del att jobba med. Nu börjar skolan och det innebär att hösten är här! Men det kanske blir en vacker höst också. Duktiga pojkar ni har som jobbar på och lär sig stå på egna ben. Blev långt det här! Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Fläkten gör säkert gott?!
    Tack för i går förresten, god mat och dryck och roligt träffa alla :)
    Idag blåser det rejält, så höstigt! Ha det gott!

    SvaraRadera