måndag, augusti 13, 2018

Boken som fångade mitt intresse....

 
gav mej många aha upplevelser och goda skratt!
Inte hur min omgivning är utan mer hur JAG är 😃
Det var som att hitta en pusselbit...
Väldigt få är enbart en färg de flesta har 2 eller 3 färger
till sin natur, men ingen har alla 4 färgerna.

Men min dominanta färg är nog gul....
Åtminstone hittade jag det jag själv upplever som dåliga sidor...
Jag är tidsoptimist, kommer ofta i sista minuten eller senare...
Jag hinner inte tänka vad jag säger...
Pratar mycket....
(har sen jag läst ut boken kommit på mej själv 3 gånger på jobbet
då jag avbrutit en kollega och själv tystnat och sagt
Förlåt, du höll på och berätta något!
Tack vare boken 😳)
Jag är en väldigt känslig person och litar på magkänslan,
tydligen något som är överskattat av gula personer 😃 
De gula är också väldigt spontana och impulsiva...
Men jag är nog också en ganska positiv person tror jag....
De andra färger upplever många gånger att de gula pratar 
och svävar uppe i det blå 😃
 På gott och ont... mest gott enligt mej 😂


Senaste vecka hade vi fullt program, vi hade gäster
eller så var vi bort och gästade, varje dag.
En mycket intensiv och rolig vecka.
 Som gul vill jag ju vara med där det händer roliga saker 😃
Att trädgården växer igen i ogräs är liksom inte riktigt prioritet nr 1....
Idag har jag dock haft en ledig dag och inte gjort så mycket....
 var ner fram och åter till villa Sjöstrand...
och på den stunden hann Tibbe gå på rymmen med koppel och allt!
Hur han fått lös kopplet vet jag inte,
tur vi har goda villa grannar som fångade in honom.
Så den filuren blir känd (eller ökänd) både hemma och på villan.

Men nu är det dags för middag...
Store bror påbörjar det sista skolåret med praktik.
Maken har börjat tröska.
Lillebror åkte till Åland igår och börjar skolan imorgon.
Och även vädret känns höstigt nu...

Önskar alla en fin höst 💖

2 kommentarer:

  1. Voi Tibbe lurven ;)
    Hoppas hösten blir fin också!
    Boken låter intressant!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Tibbe sötnos!!!boken verkar häftig!

    SvaraRadera