söndag, juli 01, 2018

Sista helgen på semestern....

har varit alldeles fantastisk!
I fredags på kvällen var makens systrar
o respektive på besök på villa Sjöstrand och kvällen gick
så fort så när någon sa att klockan var över halv 12 trodde
jag det bara var ett skämt!
Igår lördag bjöd syster på mat ute på holmen och
vi firade hennes 35-års dag!
Havet var lite oroligt och de som åkt ut före oss trodde
inte jag skulle våga med!
Men själv reagerade jag inte med oro,
men man skall alltid ha respekt för havet!
Vi traskade runt ön, åt god mat och 
många händer fick snabbt ihop en kasse "sytt".
 
Idag är sista semester dagen, imorgon är jag dock ledig
och sen är det tillbaka på jobb på tisdag 😍
På semestern har jag läst 2 böcker från biblioteket
(de på nattduksbordet står kvar där ännu 😜)
Gnisselzonen var bra och man förstod enkelt hur det
fungerar och att allt hänger ihop från munnen till toan....
Dock skulle jag behöva den själv för att kunna slå upp vart
efter jag glömmer bort.
Jag känner mej verkligen som att jag befinner mej i gnisselzonen...
 Den andra boken var shopstop som följer en kvinnas
köpstop under 1 år. Jag älskar folk som antar utmaningar 😊
Och tyckte det var intressant att följa hennes år.
 
Så jag bestämde mej rakt av imorse att inte köpa en enda pryl
på hela juli månad! ( Bäst att börja smått 😂)
I stället öppnade jag ett sparkonto som jag döpte till sommaren 2019.
Oftast är jag så vilsen och inte har nå drömmar men nu efter 
4 veckors semester har jag massor jag skulle vilja se...
Bäst att skriva ner alla drömmar medan jag minns dem 😁
För när ekorrhjulet snurrar igen kommer man lätt ifrån det.
Men vid efter tanke så tycker jag aldrig att jag köper något....
Men på väg hem från villan idag hämtade vi ut ett paket på posten,
det var egentligen några presenter....
Men hemma då vi öppnar frågar maken...vad är det här?
Öh, det var på rea så den köpte jag till mej själv... och den också....
Och då jag startar datorn och kollar eposten så har adlibris bokrea...
Hm, kanske det ändå kommer hem mer än man tror???
Bäst att stänga av datorn och gå ut tror jag 😇
 
Allt gott till er som kikar in!
 

2 kommentarer:

  1. Måste le lite åt det där med ditt beställande. Jag känner liksom igen mig. Ibland tycker jag också att jag inte handlar något annat en mat, men sen när jag tänker efter så har det blivit lite garn, en blus osv. Man borde verkligen ta sig i kragen! Hoppas din semester gav dej ny energi så du orkar jobba på nu igen. En sak vet jag Du är värdefull på ditt jobb och mycket omtyckt! Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Ja du; vi fick en fin dag på skäret, men jag har nog stor respekt för vattnet, tyckte hemresan gick bättre, det hade lygnat i litet tills dess. Konstigt vad gott det är med mat på dylika ställen, tror det är sjön som suger ;)
    Hoppas du hittat gängorna igen i jobbet och att det känns bra efter semestern, semestrarna går allt för fort, hinner bara få så är det slut igen, minns från fabrikstiden, oj, så längesen ;)
    Ha det bra!

    SvaraRadera