måndag, juli 16, 2018

Varför kan vi inte ha....

mer timmar i dygnet???
Nå nu har vi en ny vecka med nya möjligheter! 😊
Förra måndagen blev jag utbjuden på lunch av dottern,
och det var så roligt att hinna träffa henne innan jobben.
På onsdagskvällen var jag på showen med en väninna
och oj vilken fantastisk show!
Å andra sidan har jag aldrig blivit besviken på deras shower!
Det är helt otroligt vad denna skol musikkår kan leverera
i samverkan med andra artister.
Vi har också förmånen att få ha en helt otroligt vacker
sommar i år! Men trots de supervarma dagarna så 
märker man in på småtimmarna att dimman börjar komma smygandes
 över viken, att gräset är vått av dagg på tidiga morgontimmen...
sädesslagen har slagit ut i ax,
och att det luktar höst då man åker på morgonskift.

Trots det blir jag alltid lika förvånad då jag ser annonser som att
jag kan köpa färdig rensade blåbär....
Är de redan färdiga?
Jag som inte ens frostat ur frysarna!
Och på min ända lediga dag förra veckan blev jag så stressad,
egentligen utan orsak men plötsligt skulle jag ha behövt 
uträtta allt på en gång!!!
Jag tog itu med frysarna (ja vi har 3 stycken,
en för saft, sylt och bär, kantareller osv, en för kött 
och en för hundben och hundmat)
Ändå blir allt huller om buller i dem!
Och trots att jag sa senaste helg åt dottern då de kom till villan
och grillade att vi skulle åka och köpa jordgubbar, hallon och blåbär
denna vecka så insåg jag nu att jag behöver varken jordgubbar eller blåbär.
Jag blir så irriterad!!!! Jag har noll koll på ALLT!
Maken frågade vad jag har i plastväskorna och jag svarade LINGON.
Vi fick jätte mycket lingon av mina föräldrar för jag skulle göra råsaft.
Men minskar det aldrig, undrade maken...
Nä det är så konstigt, jag har saftat och syltat och
de tar aldrig slut!
Sen insåg jag att 2 väskor var röda vinbär, det som jag önskade
att jag hade haft i maj då jag köpte andra klass jordgubbar och saftade...
Nu saftade jag dem över helgen istället!
Idag såg jag att 2 av väskorna var svarta vinbär....
Och jag som tyckte det var konstigt, mamma plockar alla år
av svarta vinbär och ger oss och jag har tänkt i vinter att det är underligt 
om vi blev utan bär ifjol?! 
(Så i vintras köpte jag svartvinbärs saft 😡)
Sen hittade jag jordgubbar som det stod 2018 på och jag sa till 
maken att jag måste ju ha skrivit fel, de måste vara från ifjol!
Och han tittade undrande på mej och upplyste mej om att vi rensade
ju en av de andra klass jordgubbslådorna och frös in,
för vi tyckte de var så fina jordgubbar!!!!
Öh....
Förstår ni varför jag har köpstopp????
Jag måste få ordning på tillvaron! 
Dessutom avnjuter jordgubbar ur det egna landet nu 
och de är absolut godaste 💖
Vi passar på att äta dem solvarma och färska
vi har ju bara ett litet land
 men lämnar det fryser vi ju naturligtvis in 😊 
Jag har också läst ut den sista av böckerna jag lånade
från bibblan innan semestern.
Och den var både lättläst och bra!
Vår hjärna gör det mesta av vana och rutin,
som att låsa dörren då vi åker hemifrån utan att vi tänker på det.
Sen kan man tänka då man kommer på jobb...
låste jag dörren??
Det är därför de flesta misslyckas med sina nyårslöften,
de försöker bryta en vana helt av utan att skapa nya tankebanor åt hjärnan.
Det gäller att förstå hur hjärnan reagerar och 
ha uppsatta mål oberoende av vad man vill förändra 😊
Intressant...

Men nu skall jag göra matlåda och göra mej klar för jobb.
Sen har jag 2 dagar ledigt och då händer det roliga saker 😂
(jag har väl mest bara roligt därför hinner jag inte ha koll på allt)


Ha roligt ni också! Kram

2 kommentarer:

  1. Ibland kan man önska sig det, men jag tror inte det skulle hjälpa. Vi skulle också fylla dem med olika nöjen och vardags bestyr. Det bästa sättet är att lära sig prioritera rätt. Att lägga tid på det som är viktigt. Vad är viktigast i mitt liv? Vad vill jag få ut av mitt liv? Ibland måste man kanske stanna upp och tänka efter! Du är nog inte ensam om det där med att ha no kontroll i frysarna. Jag vet inte hur många gånger jag försökt få ordning på mina. Det går ett tag efter att jag frostat av dem och sen blir det långsamt mer oräda på oräda igen. Suck! Men ha det gott och roligt i sommar värmen! Hösten kommer så småning om, om vi vill eller ej.

    SvaraRadera
  2. Jag har också noll koll och skulle vilja ha koll på mina frysar ����
    Jac tänkte också samma ikväll då jaggick ut på trappan oj det känns som höst!
    Och förvånad blev jag att saskatoonbärena var klara!!!
    Tiden rusar, snart ere jul ��
    Kram!

    SvaraRadera