söndag, oktober 29, 2017

Två veckor sen senast.....

kan väl inte skylla på tiden,
mera att det känns lite segt allting just nu....
Nästan så jag längtar mej bort just nu
till sol, värme och bad!
Men det betyder inte att livet står stilla här hemma...
Vi fick besök av några ålänningar som hade med min
favorit yoghurt 😍
Och när de åkte hem tillbaka tog de med storebror till Åland.
Han hade höstlov då och lillebror har lediga helger 
så de två tillbringade helgen på Åland. 
Och jag kan lova att huset kändes TOMT!
Även om man tycker att 17-åringen aldrig är hemma så
är det ändå någon som springer i kylskåpet ibland.
Eller någon som meddelar godnatt mamma då
han kommer hem 💗
 Vi har också haft några riktigt fina dagar 💗
Och denna dag då vi var ner till villa Sjöstrand hade jag
gärna lämnat dit om inte jobbet kallat.
 
Fönstertvätten går framåt i snigelfart!
Men man får vara glad för vart fönster man prickar av...
Detta är "pysselrummet" på vinden,
och det blev lite tomt då lillebror tog bordet med sej till Åland.
Men nu flyttade jag in 2 personers soffan i stället 
för att fylla ut tomrummet lite 😂
Någon hylla eller skåp borde jag skaffa för att
förvara allt i och inte som nu i lådor staplade i en vrå.
Julkatalogerna börjar droppa in de också...
och man får drömma sej bort ett tag 😌
Den senaste veckan har jag längtat ut i naturen något enormt!
Och  början på veckan var vädret soligt och underbart.
Sen överraskades vi av snö.
Men det tyckte jag var underbart!
För mej hade det gärna fått lämna kvar!
Även Tibbe njöt av att vara ute i snön.
Men lustigt nog hänger äpplena kvar i äppelträdet?!
Löven har dalat ner men inte äpplena!
I fredags efter jobbet åkte vi ner till Nådendal 
och hämtade hem lillebror 😍
Den ungen har alltid positiva tankar!
Eftersom han egentligen borde vara 16 år för att få åka
på praktik var det lite spännande om han alls skulle få
komma ut på någon praktik denna gång.
Dock gör skolan allt för att de skall få komma ut och testa på!
Lillebror sa hela tiden att han känner på sej att han
kommer att få en praktikplats.
Han fick 2 veckor på en båt och var glad och tacksam för det!
Sen sa han alltid med glimten i ögat...
Vem vet, jag kanske får förlängning?
 Han frågade i början av veckan om han fick vara längre,
men tyvärr var det omöjligt eftersom en ny praktikant
skulle komma veckan efter.
Överlycklig meddelande han senare att den andra praktikanten
inte kunde komma nästa vecka så han fick vara en vecka längre.
Så idag kör vi ner honom tillbaka 😊
 
Förra söndagen följde en väninna med och hon sa då vi
satt och diskuterade:
-Var försiktig med vad du önskar dej! Livet är så att du
får vad du önskar!
Och i lillebrors fall verkar det stämma bra 😊
De 2 senaste veckorna har dock inte bara varit 
lyckliga och positiva!
Busiga Siri var med om en olycka och det blev
mycket dålig nattsömn ett par nätter 😢
Det var stjärnklara nätter och jag tittade på stjärnorna
och bad av hela mitt hjärta att hon skall återhämta sej.
Otroligt vilken stor plats i ens hjärta dessa 4-fotade vänner har!
Jag var så lättad då jag hörde att hon överlever,
men läget var då ännu kritiskt om hon får behålla framtassen 😢
 Nu återstår att se om hon återfår känseln i den!
Men av videon jag fått verkar hennes enorma energi
återkommit och det är jag så tacksam för.
Det är just det som gör hennes personlighet 💖
Jag har dock inte träffat henne sen olyckan och jag vet inte
när det senast gått så lång tid mellan jag sett henne eller dottern!
Så jag blev överlycklig när dottern skickade igår
att hon är ledig idag och Siri och hon kan komma med till Nådendal!
Underbart, jag har saknat er så 😍
Men ibland är det så att när jag är ledig jobbar dottern.
Ute har vi idag slaskigt och snöblandat regn!
Maken är i älgjakten men inga jägare fanns efter vägen där 
Tibbe och jag promenerade som tur var 😌
 
Nu kommer 2 hungriga killar in i köket och 
vi skall fixa lunch 😍
 
Ha det gott och var rädda om varandra!

2 kommentarer:

  1. Du har verkligen haft det händelserikt. Visst saknar man barnen så fort de inte är hemma, trotts att de kanske inte är hemmavid så mycket. Vilken tur L hade med praktiken 😊.Är man positivt instäld verkar det gå bra. Stackars Siri däremot! Jag hoppas innerligt att hon blir helt frisk igen. Vad härligt att ni kunde åka till Nådendahl tillsammans. Allt gott till er!

    SvaraRadera
  2. Åh goda yoghurten :)
    Vackra vinter vyer....
    Ha det bäst!

    SvaraRadera