torsdag, oktober 12, 2017

Äntligen....

har jag kommit igång med fönstertvätten!

Jag tycker jag varit så trött på sistone och bara legat på soffan,
men oftast är man väl mest kritisk till sej själv?!
Tror bestämt jag skall börja träna hjärnan att fokusera  på
det jag får uträttat istället för allt det jag irriterar mej på att inte
hunnit/orkat med!
Jag började i lillebrors rum (förr en dag)
med att vädra sängkläder och ångtvätta madrassen/sängen.
 Tvätta fönster, gardiner, sängöverkast osv.
Ja till och med spindelnäten är sopade ur taket!
Och satte lite godis på bordet tills han kommer hem 😍
Ni vet, lite hotell känsla då han äntligen kommer hem...
 
 Jag räknade med att få ha honom hemma en vecka nu 
och sen skulle han ut med skolans båt en vecka.(trodde jag)
Övriga elever i klassen har 4 veckor praktik efter höstlovet
om de inte redan inlett sin praktik.
För att åka på praktik skall man vara 16 år och det fyller ju
lillebror när praktik tiden är över.
 Ibland kan de få turen att med lite special arrangemang få 
åka ut på lite praktik ändå och pröva på.
Och han hade turen att få åka ut 2 veckor på praktik
så han skall vara i Nådendal på söndagskväll igen. 
 Men det visste vi inte då maken bokade biljett för att 
hämta hem honom och hojarna. 
Men det blir ändå roligt att få träffa honom över helgen 💖
Idag hade jag en likadan storstädning i storebrors rum.
 
Och sen var jag nyfiken på att tvätta badrummet på vinden
med coca-cola, jag såg en reklam om det på fb.
Och ni vet i reklam så bokstavligen rinner ju smutsen av väggarna...
Nu var det inte riktigt så i verkligheten men
det var absolut lika bra som att tvätta i starka städmedel.
Sen ångtvättade jag efteråt, men de går inte att få 
 kakelfogarna så rena som jag önskar 😞
Storebror tyckte ändå det kändes så fräscht då han kom hem!

Och då jag var och handlade ikväll...
såg jag att Allers julmagasin kommit 😍
 En fin avslutning på dagen!
 
Ha det gött alla!

3 kommentarer:

  1. Nu får jag nästan panik! Alla tycks hålla på med fönstertvätt nu.
    Jag har inte ens börjat ännu. Kanske måste jag börja i morgon nu för att åtminstone få några fönster rena. Tråkigt att lillebror bara fick stanna hemma över helgen. Men njut av den i allafall!
    Fungerar det bra med ångtvätten på madrasser och kakel plattor?
    Jag har funderat på om det är något att sattsa på. Njut nu av helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder ångtvätten till både madrasser och kakelplattor. Jag hade hört så mycket fin respons över den då jag köpte så jag tyckte inte den motsvarade förväntningarna....
      Mamma däremot hade kanske inte samma förväntningar på den så hon tyckte den var så bra =)
      Naturligtvis tar den inte bort gamla svåra fläckar, men det känns ändå fräschare efteråt :)
      Jag har haft min i många år nu redan men oftast glömmer jag bort att jag har den :(

      Radera
  2. Vad fint du gjort till killarna, skön känsla sen när det är gjort och så glada de måste bli med en snäll mamma i huset. Din ång tvätt är superbra, det fick jag erfara vid lånet i våras ��
    Glad för det!
    Hälsa lillebror, blir svårt hinna se han på så kort tid, men kanske nästa gång....

    SvaraRadera