söndag, oktober 15, 2017

Härliga helg....

började i fredags då jag fick en
underbar födelsedagspresent 💖
ett fint inslaget paket med säsongsmuggen av mumin 😍
Så fin, en av mina personliga favoriter, och en mumin almanacka!
Muminpappa ljuset har jag fått tidigare av syster yster 😍 
 
Och så fick vi ju hem lillebror i fredags kväll/natt.
Jag värme bastun då jag kom ur jobbet som han hade önskat,
och storebror kom hem redan 22.30 tiden för att 
vänta hem brorsan och bada bastu.
Maken och jag som skulle upp på lördag morgon gick till sängs
strax efter de kom hem medan de yngre var uppe betydligt längre.
Och igårkväll kom dottern och sambon hem och åt älgstek med oss
och dottern gjorde en god äppelpaj till efterrätt 😍
Nu går helgen mot sitt slut och maken har åkt iväg med lillebror
till båten och hamnen han skall till och själv skall
jag åka på jobb.
Jag hoppas lillebror får en fin praktikvecka!
Och att resan tur-retur går bra för maken och att han inte är
för trött eftersom årets älgjakt inleddes denna helg.
Så han har varit i skogen hela dagen.

Ha en fin vecka alla godingar!

2 kommentarer:

  1. Säkert roligt att få ha hem L över vecko slutet. Det brukar också kännas härligt att få ha alla barnen samlade runt sig. Hoppas L får en lärorik och trevlig prao vecka. En härlig vecka till dej
    Också!

    SvaraRadera
  2. Så fin Mumin mugg du fått :)

    SvaraRadera