lördag, oktober 07, 2017

Ibland behöver man bara....

få va....
och detta är min första lediga helg sen semestern
(om jag inte räknar med Ålands helgen 😌)
Så jag tog pick och pack och begav mej till villa Sjöstrand igår!
Maken åkte hem tidigt imorse för att gå till skogs med Tilda.
Senare ringde han och frågade om jag ville komma med
storebror och honom till en affär som verkar så annorlunda...
De brukar var dit och köpa delar till moppe bilen men
där finns tydligen lite av varje.
Jag har länge sagt att jag vill följa med någon gång!
Men idag föredrog jag en regnig promenad med Tibbe...
eld i öppna spisen och
närheten till vattnet 💗
Den underbara sjömannen är ett loppisfynd😌
 Naturen är verkligen vacker just nu 😍
Träden på andra sidan skiftar i alla nyanser.
Och när jag kommer in och tar en varmt dusch kan jag
välja vilken duschtvål eller lotion jag vill testa idag,
eftersom alla diverse tester av olika tvålar och krämer
ligger i zinkskålen i badrummet. 
(Hemma skulle de antagligen ligga bortglömda i ett skåp)
Men här ger de en känsla av lyx att testa något annat 😂
Och just idag valde jag en nano gold dagkräm som kändes
ljuvlig på huden.
 
Maken kom precis tillbaka till villa Sjöstrand och han stod länge
och titta ut genom fönstret innan han sa:
-Är det inte vackert? 😍
 
Jaa, ibland behöver man bara få va....
utan dåligt samvete för otvättade fönster eller andra måsten 😊
 
Önskar er som kikar in en skön helg!

4 kommentarer:

  1. Låter som en helt underbar dag, du är så väl värd den, kram ��

    SvaraRadera
  2. Så underbart!!! Håller med mammon,det är du värd!!! ��
    Trevlig helg på dig ��

    SvaraRadera
  3. Vad kan vara härligare än en härlig dag av avkoppling. Å visst är naturen underbar just nu! Ibland behöver man bara få unna sig just det. Allt annat får man ta hand om sen. Du är värd det bästa! Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  4. Oj,va härligt det låter!Man behöver lugn o ro ibland./Anette

    SvaraRadera