söndag, december 18, 2016

Lucka 18....

Julgranen är in!
Fråga inte varför det är så lite julgransbollar i den?!
Tonåringarna tog in den och tyckte den skulle vara så 😲
Sen undrade de hur verkligheten bakom alla bloggar ser ut?
Här bestämde vi redan i förra veckan att på söndag
hjälps vi alla åt med julstädningen!!
När jag vaknade var det lugnt i huset, tonåringarna sov,
maken hade åkt till skogs med Tilda.
Jag började på...
När lunchen stod på bordet kom maken hem en sväng 
och Tilda var i full gång och kom inte ur skogen.
Så lillebror följde också med till skogs!
När de kom hem och hade fått med Tilda hem så
var klockan efter halv 4 ikväll. 
Gissa om adrenalinet pumpade???
Det alldeles för lugna jultempot i huset var bortblåst
och jag skrek så alla fick fart under galoscherna!!
 
Sen vet ju ungarna alltid vilka punkter de skall trycka på...
-Mamma, vi tog in granen för din skull...
-Jasså??
-Ja, vi vet ju hur mycket du älskar granen! Du tänder den alltid
det första du gör på morgon och sen sitter du där och
avnjuter en kaffe i lugn och ro i det dunkla skenet!
Otroligt nog så observerar alltid ungarna ens vanor och ovanor,
men jag måste erkänna att de har alldeles rätt! 😳 
 
Som om inte det räckte så hade Tibbe varit upp i vår säng
och kissat på min sida, på MITT täcke och min MADRASS!
(Varför kunde han inte kissa på makens sida??)
Ja, sa lillebror han blev väl alldeles förskräckt då du var så arg!
 
Och så känns det som jag blir flunsig igen!! 😩

Hoppas på en pigg och bra dag imorgon!
Och hoppas ni haft en fin söndag!

2 kommentarer:

  1. Jättefin gran!!!! Och måste bara få skrata åt sönernas komentar!
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Granen är fin som den är, tycker jag. Aktiva Tilda på G i skogen, vilket energiknippe, hon kunde dela litet till mig ;)
    Konstigt så lätt barnen lär ens ömma punkter, helt otroligt...;)
    Och Tibbepiss i sängen var nog ingen dröm precis, men då dom är så gulliga de små djuren och man glömmer så lätt, i morse hittade jag kattspy, vit fradga, på två ställen i rummet och inte nog med det, det fanns bajs i hörnet bakom julgransmattan, oj, oj, oj...tack och lov var det hård sådan...men efter litet ojas och jag fick bort det så...nu går det igen ett tag förhoppningsvis...
    Pappa säger ofta när jag ojas: - de är ju så gulliga ;)
    Ha en bra onsdag i blåsten, fy ändå vilket väder...Här ska granen in idag..

    SvaraRadera