onsdag, december 14, 2016

Lucka 14....

Idag gick det upp ett ljus för mej!
Det är bara 10 dagar till julafton 😱 
Ni vet känslan när december rusat förbi och 
så inser man att nu närmar det sig, och får panik!
Hur har vi det med julklappar? Julmaten?
Ska vi ha nå pepparkakshus i år? Eller julgran?
Eller så tar vi det lugnt och väntar på midsommar!
Vi får se...
jag frågade i alla fall sönerna när de har tid att
boka in en filmkväll med julmys och julfilm med föräldrarna
i soffan?
Men de tittade på mej som om jag pratade ett annat språk?!
Vad konstigt livet är!
När barnen var små skulle det minsann städas och pyntas
och allt skulle vara perfekt!
Ju äldre jag blir desto latare (host) blir jag!
 
Ha det gott alla! 
 
Ps. Visst ser vår advents ljusstake rätt rolig ut?
Första ljuset blåstes ut efter vi ätit,
det andra glömdes bort (tur att vi kom på det i tid) 😰

2 kommentarer:

  1. Nä samma här inget extra städande eller pyntandes.höl i lådan med tomtarna men NÄ!
    Blir nog ju ändå.10 dagar kvar.....

    SvaraRadera
  2. Så jag känner igen mej i tankesättet, jag blir också latare med åren och kan ni tänka er, jag känner mig STOLT över förändringen, vi behöver inte ha allt, huvudsaken vi känner att vi mår bra och att resten av familjen också gör det...ler åt tonårssönerna; inte lätt att ha en mor som kommer från en annan planet, ha, ha....att vad då...filmkväll, hm, hm...?? Vad pratar hon för språk?? Nå skämt åsido, jag tror filmkvällen kommer när de väl tänkt över det :) Kram på Er!

    SvaraRadera