måndag, augusti 01, 2016

Nu är det back to work som gäller, men....

först måste jag berätta om loppis dagen med syster!
 Syster yster skrattade så gott och sa:
-Det här måste du blogga om! 
I alla dessa år du bloggat...
 har du rensat i röran och städat ut en massa och nu 
beter du dej som den värsta shopaholicen! =)
Dottern undrade mest då hon såg allt om jag var medveten om
att det bara var en vecka kvar av semestern?!
När ska du läsa alla böcker?!

Men vet ni vad?
Om ni gillar deckare och ännu inte läst Hammarbyserien,
gör det!
Ojojoj, jag har läst som aldrig förr!
Till klockan halv 3 på natten! (en gång)
Och jag klarade av att koncentrera mej!
Nu är jag inne på femte boken och de är så bra!
En annan superbra bok är:
Jag älskar dessa (har en annan från tidigare)
och så sitter jag där och skrattar högt då jag läser =)
Så vi springer och kutar och jäktar för att komma till en perfekt punkt i livet, men sen då?
 
Det är precis som när man kört hela vägen till affären, kliver ur bilen, och sen inte kommer ihåg vad man skulle ha.

 
 Jag tyckte lillebror kunde läsa den också 
och efter en stund ropar han....
Nu har jag läst halva boken och har inte skrattat en enda gång ännu!
Bara att konstatera att smaken är som baken....
delad!

I övrigt håller maken och lillebror på och gör
riktigt, riktigt fint runt huset...
De lägger "plattor" runt stenfoten och fint blir det!
 Och jag skulle ju måla bräderna som skall komma runt fönstren
men det blir en annan dag för nu skall jag göra mej redo
för jobb =)
 
Ha det gott alla!

2 kommentarer:

  1. Vilken snygg stenfot ni får! De där plattorna gör verkligen underverk. Skulle oxå önska sådana här på vårt hus. Men, men jag får nog inget medhåll från min andra hälft. Oj vilken bokmängd! Är du en läslus? Det brukar jag säga till mitt äldsta barnbarn, för hon slukar också massor av böcker. Boken om Meningen med livet, den är dock i min smak. Har den i bokhyllan plus några till i samma serie. Den förgyller nog dagen med många skratt. Får önska dej trevliga jobb dagar nu då framöver, med härliga lediga dagar däremellan. Kram

    SvaraRadera
  2. Haha ja jag skrattar än och kommer plötsligt ihåg lampfoten!!!måst söka den.
    Vill låna hammarbyserien efter.
    Och vilken kul dag vi hade på loppis!!!hoppas på mera sånna!
    Ha det bra i jobbet!!!

    SvaraRadera