måndag, augusti 22, 2016

Jag har blivit ett år äldre....

och minstingen gjorde bilden (fotot) av de tjusiga rosorna 
jag fick av min man!
Vilken tjusig färg det var på dem!

Annars har vädret verkligen inte visat sig från den bästa sidan.
Jag som älskar hösten!
Jag älskar dess underbara färgprakt och senare
regnet och höst stormarna.
Men nu har träden inte hunnit byta färg.
Och jag vill inte ha regn och höst stormar ännu...
Det "dåliga" vädret gör att jag inte kan låta bli 
att kika i resekataloger...
Bild lånat från nätet

Om solen inte kommer till mej får väl jag söka 
mej till solen?!
Jag har hittat ett intressant mål, 
men alla i familjen delar inte mina tankar.
Så kanske det bara lämnar som en dröm?!

Imorgon skall jag dock ut och luncha med en väninna
och det ser jag verkligen fram emot!

Tack vare regnet har jag dock hunnit läsa klart
Hammarbyserien som består av 8 böcker.
Det känns lite vemodigt, som att ha tagit farväl av en god vän
när jag läst klart den sista och avslutande boken.

Så det ät inte så mycket som händer hos oss =)

Ha det gott alla!

3 kommentarer:

  1. Idag kom solen och genast känns allt så mycket bättre. Nu får vi hoppas på en riktig färggrann och vacker höst;-) Här händer inte heller så mycket. Jag går och väntar på MI.s kurs utbud för att se om jag hittar något av intresse.
    Allt gott till er och ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Oj vilka fina rosor du fått och semester bilden såg härlig ut!
    Ja solen kom och livet blev lite gladare igen!
    P.s tack förigår <3

    SvaraRadera
  3. Äntligen kom solen tillbaka, har saknat den såå!
    Åren kommer, åren går....Fattar inte att du återigen fyllt år?!
    Vackra rosor och fin mixad bild!
    Mitt bokläsarintresse försvann med de progressiva...nå antar att det är en vanesak, gäller bara att hitta passande läsställning och jag antar att det är där skon klämmer, har jag haft intresse av att finna den?!
    Söderns sol är balsam för kropp och själ, bara litet för långt borta, resorna blir tunga....men man överlever...:)/ morsan

    SvaraRadera