söndag, november 08, 2015

Jag hoppas alla....

pappor haft en toppen fin farsdag!
Jag/vi firade min pappa i fredags!
Och min man som också är en alldeles
 underbar pappa firade vi ikväll!
 Vi gjorde....
wienerschnitzel och rotsaker i ugn till middag ikväll!
Jag tycker det är super gott att skära
potatis, morötter, kålrötter, rödbetor och lök i strimlor,
(vad som finns i skåpet helt enkelt)
ringla olja över och salta och peppra. Mums!
Sönerna vill dock enbart ha potatis i klyftor!
Till efterrätt gjorde vi smulpaj och kaffe!
Och kvällens bästa...
alla var hemma och samlade runt matbordet!
Vilket inte alltid är en självklarhet med tonåringar =)
Imorgon, en ny vecka med nya möjligheter! :)
Ha en fin vecka!

3 kommentarer:

  1. Ser så gott ut....

    SvaraRadera
  2. Oj vad gott det ser ut!!! Ha en fin vecka du med! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ugns rotsaker är jätte gott! Det brukar vi göra rätt ofta här. Sen gör jag "sösse" till de som vill ha.( Creme` fraiche eller gräddfil.) mums, mums. Smulpaj är oxå gott, men något som jag måste försöka avstå ifrån just nu. suck.
    Ha en god fortsättning på veckan!

    SvaraRadera