söndag, november 22, 2015

Äntligen.....

man blir på glatt humör då man vaknar upp
till detta underbara vita landskap!
Hoppas vi får njuta av det någon dag!
Jag, Tibbe och Ville struntade i alla måsten imorse
och gick ut för att njuta!
På hemvägen mötte vi lillebror och Stella som också
var ut och njöt av snön...
och maken och Tilda har vi inte alls sett skymten av idag,
de åkte till skog medan vi ännu sov...
Annars är det länge sen jag varit in på bloggen senast!
Men vi har fått träffa killarnas faster (från Sverige) och...
Jag har varit på husmorsvila till Åbo senaste helg
med en väninna.
Vi var till svenska teatern och titta på 
Stormskärs Maja och sov på hotell.
Ojojoj, ni som vill se den...
Gör det! Den var bara så super bra!
Jag har tagit tag i en av mina JUST DO IT saker...

tvätta alla fönster innan vintern!
Känns så bra då de är klart!
Jag insåg också att jag inte hatar att tvätta fönster,
utan jag hatar att tvätta alla dessa karmar.
Och vi har bakat och kalasat och firat
att våran minsting fyllt 14 år igår!
Nu skall jag göra mig redo för kvälls jobb!
Ha det gott alla och ut och rulla er i snön =)

2 kommentarer:

  1. Det var härligt med snön så länge det varade. Men det kunde gott ha fått kommit mera snö i stället för regnet. Härligt med husmors vila när man jobbar! Stormskärs Maja har jag bara sett på film och det är jätte längesen den visades. Var nog i min ungdom skulle jag tro.
    Trevlig helg och ha en bra början på december!

    SvaraRadera
  2. Lystar kolan ;) Så god :)

    SvaraRadera