lördag, oktober 25, 2014

Jag skulle gå in och....

köpa godis en dag,
för att åka hem och läsa på en tent.
Men jag kom ut med 2 tidningar :)
Och tanken slog mej att då julen kommer
har jag förhoppningsvis min examen klar! :)

Just nu lever vi lite kaotiskt,
och jag kan bara säga att det är under de kaotiska stunderna
man testar familjelivet!
 Eller åtminstone de egna nerverna.
Jag har sagt till att de kommande veckorna
har jag så fullt upp att vi måste hjälpas åt
med hushållssysslorna.
Men min familj trivs när det är stökigt,
när soffan är full av kläder,
diskbänken svämmar över,
när det är brödsmulor överallt,
när man hämtar rena kläder i bastun istället för i skåpet,
när moppe delar flyttar in i farstun,
när man inte vet om tvättfatets ursprung är vitt eller brunt.
Och jag tar ett djupt andetag och
försöker trivas med dem för jag gissar att
det är såhär de trivs allra bäst,
åtminstone verkar de inte känna behov av att göra något åt det...

Och jag far nu i jobb nu.... :)
Trevlig helg alla!

4 kommentarer:

  1. Jag har turen/oturen att bo för mig själv, så jag kan inte skylla på någon annan när det är oredigt ;) Jag önskar lycka till med tenten och examen, det kommer säkert att gå jättebra. Sen får man börja kalla dig kollega då ;) Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha kan int annat än skratta inte åt innehållet utan hur du hade det skrivet.ja du nu ska du fokusera på ditt,du hinner städa efter jul!!lycka till med tenten.
    oj har de kommitvut redan!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Spännande tidningar; ska kuck i dem nångång ;)
    Inte länge kvar nu, håll ut, det blir bättre sen, när du har betygen i hand:D
    Jag vet; klen tröst nu men....
    Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete, så sant som det är sagt.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Lycka till med tenten! Det går säkert riktigt bra. Nu skall du sätta dej själv i första rummet och sen får de andra ta hand om hus och hem på sitt sett.

    Ha det gott!

    SvaraRadera