söndag, oktober 19, 2014

Jag har haft ledig helg....

och sönerna har haft höstlov!
Vi har tillbringat helgen på villan.
Vi har spelat "Peräläbarin" och druckit glögg.
På lördag var det bara jag och lillebror där
men så kom dottern dit efter hon hade varit och skrivit en tent.
Hon bjöd på rocky road choklad till kaffet
och spelade Yatzy med oss :)
Till kvällen kom maken och storebror dit
och killarna grillade både älgfile och grisfile.
Själv känner jag, att jag mellan allt det roliga hunnit
pricka av en hel del läxläsning! :)
Egentligen hade vi tänkt åka till storstan 
på inköp, men vi kände för att "bara vara".
Vi är otroligt bortskämda,
båda killarna har ärvt otroligt mycket kläder,
och väldigt fina kläder.
Och det jag värdesätter mest av allt är 
vilken enorm tid jag sparar då jag slipper
springa i affärer och shoppa kläder :)
Då kan vi åka till villan och "bara vara" :)
Jag har också insett att det är skillnad på 
behov och begär då det gäller shopping :)
Ha en trevlig vecka ni som kikar in!

3 kommentarer:

  1. Låter som ett helt superbt helg/veckoslut/höstlovsliv och så gott det ser ut det killarna grillat, likaså kläderna är så fina. Det är nog bra att få och så trött man blir när man bodspringer....
    Skrattar åt samtalet K-J fick ;)
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Oj vilken underbar helg du haft!Och det var du mera än värd.Det är sånt man kan luta sig tillbaka till då allt är upp och ner sen!!!
    Jätte fina kläder,Ja att få ärva kläder är nog bland det tacksammaste och bästa man får.Jag värdesätter det också jätte högt!!!!!
    Ha en fin jobb och skolvecka nu!!!
    Kram syster!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg du haft och vilka duktiga killar du har som grillar sådana godsaker. Att ärva kläder är nog en bra sak. Å vilka snygga kläder sen. Jag gillade ju den rutiga skjortan.

    Allt gott till er!

    SvaraRadera