tisdag, oktober 07, 2014

Efter att ha suttit stilla med läxorna....

behövde jag få ut lite kroppslig energi.
Så jag tog tag i det som störde mej mest,
de smutsiga fönstren i vardagsrummet...
Nu gick det betydligt lättare eftersom
jag fått de turkosblå virkade krukorna av mamma.
De var helt i min färg, jag älskar turkos!
Och jag älskar krukorna! :)
Gardinerna köpte jag i somras men....
jag tvättade ju aldrig några fönster då!
En turkos färgklick hade suttit perfekt till våren
men går lika bra att njuta av i höst :)
Förr satte man upp sidogardiner och 
tjockare och mörkare gardiner till hösten.
Idag undrar jag varför?
Det är ju redan så mörkt över vintern
så det är ju bra om det lilla ljus som finns slipper in, eller?
Fast förr drog det säkert kallt från fönstren 
så de fyllde liksom en funktion, tror jag.....
Hur som helst ikväll hade vi kaffegäster som förgyllde vår kväll,
men allt roligt har också ett slut så nu skall jag ta natt! :)

3 kommentarer:

  1. Oj vad jätte fint du gjort!
    Tänk vad häftigt att du kunde martchakrukor och gardiner.super fint!
    Då jag blir pigg ska vi komma på kaffe latte ;-)

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blev och vänta bara när du får tredje krukan också i samma....

    SvaraRadera
  3. Vad fint du gjort! Turkos är fint där det passar. I mitt hem passar det inte in. Min äldsta dotter tycker oxå om turkos, men hon passar ju bra i den färgen eftersom hon är mörk. Jag tycker inte att jag passar så bra i den.

    Ha det gott och sköt om er!

    SvaraRadera