söndag, september 14, 2014

Vi fick en vacker höst....

 
vädret är toppen!
På fredag då sönerna åkt till skolan for jag och 
Tibbe och Tilda till villan.
Maken har tagit ner massor av träd och jag kan
se vattnet åt båda sidorna nu :)
Maken kom ner senare och körde bort rishögarna,
själv försökte jag se över läxorna.
På lördag var det dags att åka hem och jobba
men maken och lillebror stanna kvar ännu en natt.
Jag var trots allt glad då jag kom ur jobbet 
igårkväll att storebror var hemma :)
Själv ville jag sova hemma eftersom jag skulle
i jobb tillbaka imorse.
Efter jobbet idag var vi på en underbar 
promenad på naturstigen i vår grannkommun
med storebrors klass.
Det var en vacker och naturlig miljö,
vi hade med picknick korg och på andra sidan hängbron
fanns möjligheter att grilla.
Så där avnjöt vi våran picknick.
 Tibbe fick komma med och han tyckte att
kossorna verkande rysligt intressanta.
En riktigt härlig dag!
 
Annars försöker jag att inte se längre fram än en dag i taget,
för almanackan är fullbokad och jag försöker
koncentrera mej på att få ut det bästa och mesta 
av varje dag.
Skulle inte tacka nej till ett par extra timmar i dygnet
några veckor nu :)
 
Må gott och ut och njut av hösten om ni har möjlighet! :)

2 kommentarer:

  1. Jo just nu är det härligt väder och snart har vi väl oxå någon frost natt så vi får börja njuta av de härliga höstfärgerna i löv verken.
    Men här njuter vi av alla vackra blommor ännu, som blommar helt förträffligt mycket ännu. Det är som du säger, man behöver ta tillvara
    varje dag och njuta så länge de finns. Vad härligt ni hade det på skolutflyckten.

    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt väder, ja, det har vi! Och Tibbe är bara för fin där han står och spanar på kossorna :)
    Kul med utflykt och skäriutsikt :D

    SvaraRadera