fredag, september 26, 2014

Aftonrodnad ger vacker natt...

morgonrodnad ger "skråpäl" (vatten, regn) i hatt!
Det var lillebror som påpekade imorse 
att soluppgången var väldigt vacker.
Jag var tvunget att stanna upp en stund och ta kort
och beundra den.

Jag borde stanna upp och leva i nuet lite oftare.
När jag åker hem från jobbet tänker jag på vad
vi skall koka till mat, om killarna har mycket läxor,
om tvättberget med kläder svämmar över,
var jag skall börja...
När jag kommer hem funderar jag på om 
jag stannade i korsningen nå,
eller satte på blinkers,
eller åkte jag bara utan att titta?
Man blir inte effektivare av vara med kroppen på ett ställe
och tankarna på ett annat,
så varför inte bara acceptera nuet?!
 Och kanske lyfta blicken ibland
och se allt det vackra omkring sej....

 

3 kommentarer:

  1. Ja just det; så sanna ord, vi borde alla stanna till ibland och reflektera, inte bara ånga på....Vacker bild och fint att lillebror såg och nämnde det, annars hade du inte fått bilden ;)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Jätte vacker bild! Jo vi borde nog leva i nuet lite oftare. Känner igen det där med att göra en sak och ha tankarna på en annan. Vissa morgnar vet inte jag heller hur jag tagit mig till jobbet. Då planerar jag redan vad jag har för måsten när arbetsdagen är slut. Därför glömmer jag väl bort så mycket i stället. Om vi levde mer i nuet så skulle vi kanske lägga märke till massor av vackra saker som sker runt omkring oss. Det är ju ofta de små sakerna som gör skillnaden.

    Njut av dagen, den som har gått kommer aldrig igen! Styrke kramar

    SvaraRadera
  3. Men herregud väit int et om et stana i korsningen elu int!Nä tå måst man buri ha mag knip uvi tieg om dagan å!!!!
    SUCK kan int e va 17 Dec NU!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera