söndag, september 07, 2014

En underbar helg går mot sitt slut....

Vi for till villan på fredag efter jobb och skola.
Sönerna kokade och grillade både fredag och lördagskväll :)
Vädret var toppen och vi tog en tur med båten,
Vildaste Tilda fick följa med för första gången.
(Flytvästarna? Ja, vi fuskade men höll oss bara inne i fjärden
där vatten nivån är som en villa granne sa,
Perfekt! Man kan stiga ur båten och gå hem om man vill.
Själv skulle jag gärna ha lite djupare vatten nivå, men....)
Däremellan läste jag läxor,
sönerna tyckte det var onödigt att jag skulle flytta bort
från köksbordet hela tiden
så de tog in trädgårdsbordet i vardagsrummet
och så åt vi där :)
När solen sken som bäst flyttade jag ut i solstolen.
Maken jobbade på ute i trädgården,
han har ingen ro att sitta i någon solstol.
Helgen avslutade vi med kaffe och tårta
hos min bror som blivit ett år äldre :)
Det kunde inte ha varit en bättre helg!

3 kommentarer:

  1. Låter verkligen som en helt toppen och avslappnande helg.förrutom läxläsandet då ;-)
    Men det kanske inte är lika fint väder nästa helg du är ledig!
    Ha det bra vi hörs.Kram

    SvaraRadera
  2. Låter helt superbra och som Anki sa...vem vet hur vädret är nästa helg du är ledig?! Tilda ser så förnöjsam ut i båten...lillgulle :D
    Ses!

    SvaraRadera
  3. Håller med de övriga komentatorerna:-) Låter som en helt ljuvlig helg. Har du tur skiner solen nästa helg oxå och då kan du mysa igen.

    Ha det gott!

    SvaraRadera