onsdag, juni 25, 2014

Vart försvann sommarvärmen?

Det är första midsommar afton på väldigt länge,
som vi dukat upp till långbord INOMHUS!
Av en väninna fick jag servetter till midsommarn
och jag instämmer helt i texten på dem.
Dessutom är det tur att syster och jag inte alls har koll på
hur mycket vi ställer till med då vi gör mat,
för helt plötsligt hade vi också ett gäng ungdomar med oss
och ändå lämnade mat över.
Midsommardagen var vår bröllopsdag,
och det kändes så bra att komma till villan
och sitta vid brasan efter kvällens jobb.
En räksmörgås och en cider smakade också bra! :)
 
Veckan före midsommar fick vi in det 
kommunala vattnet kopplat till villan.
Anslutningen fanns redan
det var bara sista biten att få det in till villan som saknades.
Det ordnade sig och en var och bytte rören inomhus
eftersom vi nu flyttat hit varmvatten beredaren från torpet,
så behövde fler vatten rör dras.
Vattenrör eller vattenledningar, de må heta vad de vill?!
Det spelar inte så stor roll, huvudsaken att den sakkunnige
vet vad han håller på med.
 
Idag har jag ledigt, maken och storebror åkte hem,
lillebror sover ännu efter att ha haft LAN hos oss
natten tills igår.
Själv ska jag börja dagen med att ta en promenad med 
Tilda och Tibbe.
Vilda blev till slut Tilda eller Vilda Tilda :)
 
Ha det gott i blåsten ni också!

1 kommentar:

  1. Här blir man hungrig när man tittar in:-)Jag älskar räkmackor!
    Jo sommaren lyser nog med sin frånvaro ännu. Å inte hjälper det att tjata om det heller. Man får bara hoppas att vi har värmen och den riktiga sommaren framför oss.

    Allt gott till er!

    SvaraRadera