onsdag, juni 04, 2014

Livet är som en berg och dalbana....

sa en väninna en dag!
Och jag kan bara instämma, det går upp och det går ner....
Det händer mycket i och omkring mitt liv just nu.
Både positiva och negativa saker.
Ett axplock från helgen är 
Storebror fyllde 14-år i fredags.
Lillebror var på sin sista skolavslutning
i lågstadiet i lördags.
Vi var på 91-års kaffe på söndagen.

Vi har också skaffat oss ett nytt projekt :)
Förhoppningsvis skall vi hinna måla om det utvändigt i sommar.
Fast mitt enda krav är nog att jag skall hinna och köpa en flagga
till midsommar för då skall jag hissa flaggan :)
Och så skall det röjas lite, för då jag står på terassen
och tittar till vänster ser jag bara träd och buskar.
(och båthuset)
Till höger skymtar vattnet.
Men jag bor i skogen så när jag åker hit vill jag se vattnet,
både till höger och vänster
och inte träd och buskar :)
Å andra sidan har vi inte köpt ett arbetsläger,
utan här får allt ske i sin takt!
Sommarlovet har börjat,
och jag hoppas vi och alla ni får en underbar sommar!

4 kommentarer:

  1. Jo livet är nog en berg och dalbana så är det. Vilket vackert sommarställe ni köpt. Det ser stort och mysigt ut. Njut och koppla av när ni är där och jobba bara när ni känner för det.
    Bamsekramar till dej!

    SvaraRadera
  2. Tack för titten...så mysigt och fint det var. Alla jobbfunderingar, de går att fördela litet i taget och under tiden hinner det väckas nya planer, allt är inte sagt det blir som man tänkte först och det är skönt när det inte känns färdigt med detsamma. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Åh,vilket fint ställe!!Önskar jag hade ett eget oxå..//Anette

    SvaraRadera
  4. Ja villon var jättefin och mysig.Känner igen allt planerande och fixande så bra!
    Där kommer ni nog att trivas.

    SvaraRadera