måndag, juli 07, 2014

Följ ditt hjärta...

det vet vägen!
Jag försöker ha det som motto just nu!
Just nu har det mesta dels inneburit att ta det lugnt,
vi har sovit de flesta nätterna på villan
sen vi köpte den.
Ingen tv, ingen dator!
Och i lördags då jag vaknade upp och vi skulle åka 
iväg till karnevalen bara kände jag
NEJ,
jag orkar inte,
jag lämnar på villan.
Vi tog i stället en tur....
i båten vi köpt (begagnat).
Vi kunde ju inte ha ett båthus utan båt :)
Och Tibbe var ju naturligtvis med,
han är ju van vid båtliv.

Jag läste någonstans....
När man haft bråttomt länge måste man 
stanna upp och vänta in sin själ.
(Kinesiskt ordspråk)
Jag tycker det var ett fint ordspråk!
Jag känner nämligen att jag håller på och
väntar in min själ just nu.
Snart kanske jag börjar känna igen mej själv igen :)
Och får lite mer ork än att äta, sova, jobba.

Efter båtturen...
 började jag måla staketet på villan.
Vi skulle ju bara måla staketet i år, men...
eftersom vi plötsligt bestämde oss för att måla blått
så får vi nog ta oss an hela villan :)
Vi har ju bara röda hus med vita knutar
så varför inte ha villan blå?
Vad tror ni?
 
När vi inte varit på jobb eller vid villan,
har vi....
 tömt dotterns lilla etta i Vasa.
Det var en enorm bostadsbrist ifjol då hon
fick sin studieplats så vi var lyckliga att vi hittade en etta.
 Nu flyttar hon med en klasskompis till en 
riktigt fin trea med inglasad balkong.
Nyrenoverad, och jag föll också för den lägenheten.
(Hade dock lämnat telefon i bilen då så jag fick ingen bild)
Denna lilla etta hade ingen balkong
och utsikten genom fönstret då man stod vid köksvrån
var inte den bästa.
Den var dock bättre från andra sidan
då såg man gården :)
 
Nu har hon flyttat hemifrån helt och hållet.
Studielägenhet i Vasa och sambo med sin kille på hemmaplan.
Jag är glad att jag fick ett år att vänja mej på att
hon bodde borta i veckorna och kom hem till helgerna :)
Men vad kan man göra?
Man kan inte bestämma över en 20 åring,
man får önska dem lycka till! :)
Den lyckliga är storebror,
han bara väntar att hon skall tömma sitt rum här hemma
så han får flytta in dit :)
Han har det minsta rummet på vinden just nu,
så det är ju mest rättvist att han får överta det nu.
Han som bor hemma på heltid.
 
Ha det gott i solskenet alla
och hoppas ni har det bra!
 

4 kommentarer:

  1. Jo ibland behöver man verkligen vänta in sig själv och hitta lugnet inombords. Just nu längtar jag till semestern då jag får ta det i egen takt och bara vara. Ja vart går tiden. Tänk att din äldsta redan flyttat hemifrån. Men du har ju killarna kvar:-)
    Jag tycker nog att ni kan måla hela villan i blått, jag älskar ju blått.
    Sen kan ni kanske göra vita knutar.

    Njut av dagen och ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli superfint med blått!Såg härligt ut med Tibbe i båten,han njuter säkert oxå av villalivet./Anette

    SvaraRadera
  3. Odin > Tanken var faktiskt att hela villan skall bli blå med vita knutar och vitt runt fönster och dörr och kanske mörkblåa dörrar?!

    SvaraRadera
  4. Blir jätte bra i blått!!Passar ju på en villa oxå.
    Jag har missat tomatkarnevalen många år och saknar inte den,men jag har aldrig haft tomatkarnevalen som nån tradition heller så då är det ju lätt att hoppa över.
    Det är nog bara bra och nyttigt att vänta in sig själv ett väldigt bra ordspråk!!
    Ha d bra vi ses snart!

    SvaraRadera