måndag, februari 25, 2013

Som om det inte räckte....

med att vi bor i ett renoveringsobjekt,
har haft magsjuka och städat i flera dagar,
barnen har sportlov och ingen hinner göra något roligt med dem,
jag drunknar i läxor och vet knappt hur jag ska hinna ikapp.
Nu la jag mej i magsjukan en gång till!!
Jag höll på att börja gråta så eländigt kändes det...
Så vad gör man...
 Jo man går och lägger sej,
läser en bok 
(skolarbete, vi ska läsa en självbiograf om någon som drabbats av någon sjukdom)
Jag slumrar till, jag vaknar och rusar på vc,
jag läser och jag gråter.
Gråter över att det finns de som har det betydligt värre än mej.
Skäms över att jag tycker synd om mej själv över lite magsjuka.
Och jag känner en enorm tacksamhet över livet!

En annan mycket läsvärd bok är:

Livet är här och nu, var rädda om varandra!

1 kommentar:

  1. Så sant!Men jag hoppas ändå att magsjukan är snabbövergående!Imorse fick jag uppleva hur fort livet ändras till de sämre på nära håll.Ha de bra,krya på dig!//Anette

    SvaraRadera