söndag, februari 03, 2013

Nostalgi.....

fast min Suzuki pv som jag fick våren -88 var vit.
Men jag minns ännu känslan, glädjen
och friheten över att ha fått en moppe.
Åh, vad jag älskade min moppe!
Nu kommer inte junior att få uppleva den friheten ännu,
eftersom han har något år kvar tills han får ta moppe körkortet.
Men, vilken tur att vi har stor tomt :)
Junior nr 2 söker febrilt på nätet efter en egen pärla,
och vilken förälder kan säga nej till en Suzuki pv?
Jag tror bestämt jag ska ha en själv också,
då jag blir gammal
och flyttar till något äldreboende.
Tänk att få gå ut och slänga benen över moppen och dra iväg 
till närmsta cafe och fika med väninnorna.
Det vore livet det!

1 kommentar:

  1. Hahaha ja du har så rätt!
    Jag älskade okså din moppe,glömer inte vår "korta" utflykt då du var barnvakt hahahaha!
    Ha en fin vecka nu skall jag bege mig till "ön" och se hur det ska bli...pirrigt!
    Kram Syster

    SvaraRadera