söndag, november 04, 2012

Här kommer Pippi Långstrump....

tjolahopp tjolahej tjolahoppsan sa...
(mönstret tog jag från Järbo garns hemsida, men ändrade lite)
Fönstren tvättade jag igår så nu får det frysa på.
Och varmt om fötterna har jag också...
Mamma såg till att kära maken min har varmt om tårna,
fast jag valde det häftiga garnet.
Min kära mor var lite misstänksam
 om min man verkligen vill ha så häftiga strumpor.
Men han gillar dem!
Det ska va lite häftigt, visst?

Annars har veckan gått med så otrolig fart
att jag inte ens hunnit in på datorn...
Jag har varit ut på min första praktik vecka.
Oj vad det var spännande, och pirrigt.
Att gå från egen företagare till praktikant,
att åka tidigt på morgonen utan att ha hunnit säga god morgon på barnen.
Att känna sej ny, bortkommen och lite tafatt.
Och ändå en alldeles underbar vecka som gör att
man ser fram emot måndagsmorgonen!

Ha en fin vecka ni också!

2 kommentarer:

  1. Ser ut som Tibbe vill ha sockor å ;)

    SvaraRadera
  2. Så fina sockor, vem kan tacka nej till dem? De är ju superhäftiga!

    Härligt att ta tag i fönstren innan vintern kommit på allvar. Det borde jag ha tänkt på tidigare. Nu har vi haft temperaturer på natten runt -16 grader och då är det inte roligt att putsa. Men just nu lyser solen på marken och träden som är alldeles vita. Inte mycket snö men massor av rimfrost.
    Ha det bra därborta över vattnet/Barbro B.

    SvaraRadera