måndag, augusti 13, 2012

Sista sommarlovsdagen....

och jag väckte killarna tidigt!
(för att de ska somna lättare ikväll)
Just då kom jag på att vi skulle städa och damma ur deras rum.
I normala fall städar dom själva, men med facit i hand så är det mycket fusk.
Jag sa att nu ska det rensas upp så det känns roligt och inspirerande att
komma hem och läsa läxor.
Så vi slängde ut allt ur sängarna och vädrade och dammade och städade och bykte...
Lillebror fick nytt säng överkast (inte helt i hans smak men jag gillade det)
Storebror fick nya gardiner och fönstret tvättat.
Passligt nog kom gardinerna idag, som jag beställde i april.
Båda killarna har också blivit riktigt duktiga att rensa bort
saker som de inte längre använder.
Så det kändes riktigt rent och fräscht då vi var klara.
Tänkte glömma ta kort i storebrors rum så det blev först nu då han skulle gå och lägga sej.

Nu känner vi oss redo för det nya skolåret!
Tidigare har det känts riktigt vemodigt att skolan börjar nu,
(och jag som brukar tycka om då allt återgår till vanliga rutiner).
Men nu känns det okej!
Hoppas alla får en fin skolstart imorgon!



2 kommentarer:

  1. Jätte fint blev deras rum! Även jag skulle ju bli inspirerad att göra läxor där!
    Hoppas att alla får en fin skolstart och ett fint läs år!
    /syster

    SvaraRadera
  2. Önskar killarna lycka till med det nya skolåret och så fint det blivit i deras rum..../ momma

    SvaraRadera