onsdag, april 11, 2012

Som julafton....

Först var jag på loppis runda och hittade en vinter tröja som kändes ny, den var inte alls tunn och urtvättad utan kändes sådär stel och styv som dom gör när dom ännu inte blivit tvättad. Den var dessutom jätte fin och kommer att passa perfekt på lillebror i höst.
En läcker T-shirt hittade jag åt storebror och Marimekko gardiner till syrran.
Så är det med loppis, vissa dagar går man ut tomhänt och andra dagar fyndar man verkligen.

Sen körde jag storebror till en kompis och fick 2 stora kassar med kläder till lillebror. Oj vad han har jublat över dem. Riktigt tjusiga kläder var det och ser oanvända ut. Både mor och son blev jätte glada över dem.

För någon dag sen stötte jag ihop med en väninna som sa att jag kunde väl höra av mej om jag har urväxta vinter jackor från mina killar. Så nu behöver jag inte stoppa in lillebrors jackor som ändå är för små nästa höst i skåpet. Oftast blir det ju så att man tvättar dem och stoppar bort dem till ny höst utan att ens reflektera över om dom är urväxta då.
Visst är det inte härligt att saker som ännu inte är trasiga eller nötta får rulla vidare och hitta nya ägare?

2 kommentarer:

  1. Underbart,förtjusande, och att inte tala om miljövänligt!
    Och nu får ja se marimrkko gradinerna!!!!SNYGGT!
    Tusen tack sys!
    / syrran

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga fynd du gjort, inte illa! / mor

    SvaraRadera