måndag, april 09, 2012

Då jag var liten....

målade vi äggen på påsklördag.
Det fortsatte jag med då jag fick egna barn, fast i år blev det först idag påskannan dag.
Och så hoppas alltid barnen på att få ett "ruttet" ägg ;)
När dottern var liten så skojade vi med henne och målade ett Fazers choklad ägg åt henne. Hon ville egentligen inte ha något ägg just då men vi övertalade henne att eftersom det är påsk kan du väl äta ett ägg. Och när hon började skala det och såg att det var brunt, skriker hon nä fy sjutton det här är genom ruttet.
Det tog ett tag innan hon faktiskt förstod att det var choklad.
Därmed var Fazers choklad ägg döpta till ruttet ägg hos oss.
Idag är barnen så stora att dom önskar på förhand att hoppas vi får ruttna ägg i år också :)

Som tur var så var de flesta äggen färska och vi kunde sätta dem på lax smörgåsarna. :)

3 kommentarer:

  1. Härlig tradition!
    Tack för i lördast och den fina brasan och den fina kvällen.
    /syster

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående angående lördagskvällen :) Tack för i går kväll också!
    Laxsmörgåsarna såg goda ut..../mor

    SvaraRadera
  3. Ha, ha, ruttet ägg. Ja, det är härligt att se hur tradioner kan startas.
    Men personligen äter jag hellre en läckerhet som en ägg och laxsmörgås, istället för ett kompakt choklad ägg.
    Fast jag förstår barnen!

    SvaraRadera