lördag, december 17, 2011

Nästa lördag kommer tomten....

och julstämningen har varit på topp idag! Vi har varit på lågstadiets julfest. Och det är stämningsfullt.
Makens syster har också varit på besök från Sverige och med sej hade hon världens bästa inredningstidning! Det är så otroligt vackra bilder i den att man kan sitta och njuta hur länge som helst av att titta i den.
Jag fick också en julklapp av henne, som var så vackert inslagen. Och de som känner mej vet att detta är det bästa jag vet! Att få beundra ett vackert inslaget paket och tumma det och gissa vad som finns gömt där inne och ändå vänta en hel vecka innan jag får öppna det. Fast det är just det som stressar min familj mest på julafton, när alla öppnat sina paket, kaffet är drucket och jag sitter fortfarandes och myser med mina paket och tummar och undrar vad som gömts i dem. Och en del så vackert inslagna att man måste få njuta klart av utsidan först..
Av syster Yster fick jag hyasinter idag så nu doftar det dessutom jul i vårt hus.
Tanken var ju också att jag skulle julbaka och fixa ihop pepparkakshuset och en massa annat som jag också tänkt att jag ska göra. Nu blev det inte så, utan nu hitta maken och jag på ett helt nytt projekt.
Och ja, Tibbe är riktigt bekymrad över vad vi håller på med....
Han hoppar på oss, han suckar, han lägger sej mitt i och han förstår inte vad detta ska vara bra för....
Och ja om det blir bra återstår att se en ny dag.
Ha en skön lördagskväll!

1 kommentar:

  1. Oj fina paket är det finaste med julen som att hemgjorda är mest uppskattade!
    Men syster VI FÅR LÄIDON av ditt väntande vi vill ju se hur du reagerar å tycker om våra klappar, å du bara sitter där å paijar dom. Ska i år paketera in i genomskinligt selofan (heter det så?) tror jag!!!!

    SvaraRadera