måndag, december 12, 2011

Ikväll har jag haft ett glatt gäng....

damer på besök! Vi har kollat på smycken och smink.
Jag fick hand stöpta ljus av väninnan och hand gjorda pepparmyntskarameller (gjorda i en grannkommun).
Jag gillar handgjorda saker!
I övrigt har vi inte hunnit med så mycket julförberedelser ännu.
Killarna har haft flera prov som vi pluggat till, allmänbildande kan man ju tycka, men tyvärr glömmer jag bort det lika fort.
När gästerna gått hem och jag satte mej vid datorn blev det en konstig lukt och ljud bakom mej, och ja när jag vänder mej om ser jag....
att ett värmeljus tagit väldig fart.
Så kom ihåg!
Det är mysigt med ljus, men lämna dem inte utan uppsikt!

2 kommentarer:

  1. oj vilka fina ljus och gott med hemlagat!
    Oj hjälp där ser man att man ska inte lämna ljus obevakade!tur att du var nära och inte har några små barn mera!
    /syster

    SvaraRadera
  2. Oj huvadå, det där med värmeljuset såg läskigt ut, det andra; det var bara så fint :) //mor

    SvaraRadera