söndag, januari 16, 2011

Vad är detta för skämt?

Hela veckan blev lite annat än vad jag planerat!
Först låg storebror i feber och streptokocker sen blev det min tur.
Jag tog med lillebror för att ta svalgprov på samma gång som mej trots att han inte hade några symptom.
Och han hade också streptokocker!
Storebror klarade antibiotikan bra och kan gå till skolan imorgon. Jag började spy och fick diarré. Men jag fick medicinen bytt till en ny och den funkar bra.
Lillebror som tidigare inte alls haft symptom har nu svullna ögon, irritation i munnen och feber stegringar. Vi uppsökte läkare idag med honom och fick byta antibiotika på honom också, så nu hoppas vi att det var det som var fel!!

Julen har inte alls blivit ut städat hos oss denna vecka!
Men igår då jag började komma på benen igen skulle jag tända en ljusbricka samtidigt som jag röjde upp lite. Men ljuset som såg ut som en tomte smälte i rasande fart och mitt i stearinet fastnade zink ljusstaken.. Vilket skämt?! Vem uppfann tomte ljus? Och vad tycker barnen om att man smälter huvudet av tomten? Och varför har jag ens köpt det?

Nu blir det nya tag denna vecka att försöka städa ut julen!
Ha en fin vecka alla ni som kikar in!

2 kommentarer:

  1. Så det kan gå med ljus ibland ;)
    Hoppas lillebror kryar på sig snart också så ni blir friska allesammans!

    SvaraRadera
  2. ja-a herrejie, tänk vad tragiskt egentligen tomtens huve brinner upp! Skit ljus säger jag!!!!
    Hoppas ni alla snart e super friska så vi kan ses. ha det bra!

    SvaraRadera