torsdag, september 04, 2008

Besiktning..


av mej själv, var jag på igår. Eftersom mina barn var stora då dom föddes så lär jag ha 60% risk för diabetes typ 2 i framtiden, plus att jag har det i släkten. Så jag blev kallad för 6 år sedan att vara med i ett projekt där jag blir granskad med några års mellan rum. Igår var det dags igen! Och sockerprovet visade bättre resultat än för 6 år sedan! (trots att jag inte hade för höga tal då heller) Blodtrycket var lite lågt, EKG var bra, vikten visade - 4,1 kg, midjemåttet - 5 cm, kolesterol svaren kommer på posten om någon vecka.
Jag kände mej betydligt friskare då jag gick ut ;) . (Trots att jag inte kände mej sjuk då jag kom dit heller.)
Vad hon rekommenderade var en halv timmes promenad alla morgnar, - 4 cm till i midjan, och barnvakt för att få koppla av med maken ibland, eftersom egna företagare sällan har semester eller kopplar av tillräckligt. Goda råd, nu gäller det att ta dem till sej!

I våras hade storebror konst som tema på eftis, alla barn fick vara med och måla en tavla. Sen hade dom vernissage. Så tavlan på bilden har alltså min son målat och den heter, - Den röda bilen.
En skön dag önskar jag alla som kikar in!

2 kommentarer:

  1. Men vilken fin tavla han gjort din son=O)
    Ja det är kul då det går åt rätt håll med livet och friskheten=O)

    SvaraRadera
  2. Beundrar tavlan; den e verkligen fin :)
    Vilken positiv hälsogranskning, det gjorde du bra :)
    Hälsn. mor!

    SvaraRadera