lördag, september 13, 2008

Läckerheter är vad naturen bjuder på just nu..


Igår hade jag gäster! Ålandsgäster, det var riktigt roligt att träffa dem! Det var länge sen senast! Samtidigt kom min syster och mamma och hälsade på, så jag tyckte att jag inte riktigt hann prata med alla. Men min mamma var glad att hon fått träffa Ålandsgästerna hon med. Min syster hade med underbart goda plommon som hon plockat i sin egen trädgård.

Senare blev det shoppingtur i centrum, och jag inhandlade 2 saftflaskor och barkbröd. Saft har jag kokat själv i höst så vi klarar oss bra ett helt år, men dessa flaskor köpte jag bara för att få flaskan. Dessa ljuvligt underbara gammeldagsflaskor. Nästa år får jag sätta egen saft i dem, får se då om jag får några egna svarta vinbär. Jag fick en egen svartvinbärs buske av min väninna då jag fyllde. Härligt!



Idag kom svägerskan på besök och då hade hon med sej 4½ liter nypressad havtornsaft. Gissa om jag blev glad?! Dom som har egna buskar kan pressa eller plocka precis då dom vill. Kanske det inte vore så dumt att ha några egna buskar?!
Trevlig helg på er alla!

2 kommentarer:

  1. är det vilda buskar som dom har egna av eller köpta förädlade? Jag skulle oxå vilja ha sådanna flaskor men jag blev snål=O) olikt mig=O)

    SvaraRadera
  2. Snålas på havtornssaften ;)
    Hälsn. mor

    SvaraRadera