lördag, augusti 30, 2008

Att blanda nytt och gammalt...


är tjusigt tycker jag. Jag har dammsugit och städat lite och då är det roligt att flytta om lite på sina hyllor. Tillbringarna är efter min svärmor, jag har en extra kärlek till alla tillbringare! Kanske är det för att jag jobbat som lantbruksavbytare och då främst med mjölkkor, då stod det alltid en mjölktillbringare på bordet då jag blev inbjuden på kaffe, inga fula mjölkpaket! Ibland längtar jag tillbaka till det jobbet.
Min cult sparbössa fick jag av kära syster då jag fyllde!
Mattallriken ovanför är efter min mammas morfars bröllops service. Jag hoppas jag får leva och vara pigg och alert lika länge som han. Han blev 97 år, och jag var 17 år då han gick bort.
En trevlig helg önskar jag er alla!

4 kommentarer:

  1. vilka fina kannor du har....Dendär cult sparbössan skulle jag nog själv kunna tänka mig,det värsta är att jag norpar väl bara pengar ur den..../agafja.

    SvaraRadera
  2. Agafja, klickade du på bilden så du såg vilken text som jag slutligen bestämde mej för på cult sparbössan?

    SvaraRadera
  3. japp det gjorde jag och det passar ju bra!!!=o)

    SvaraRadera
  4. Dekorativt :)
    Hälsar mor

    SvaraRadera