tisdag, juni 17, 2008

Regn...


Så då tar jag penseln och målar inomhus! Så här har vårt kökselement sett ut några månader nu. Vi renoverar i källarvåningen och ville inte ha värmerör att gå upp mitt i fönstret där nere så vi blev tvungna att vända elementet och ta upp värmerören till höger istället. Ikväll har jag målat sista varvet, jag förstår inte varför det tagit sån tid att ta itu med det.
Läste om en kvinna som sa att hon alltid tar itu med sina måsten genast, så får hon se hur mycket tid som lämnar över åt sej själv då efteråt. Beundransvärt!
Många gånger skjuter jag mina måsten på morgondagen, vilket betyder att jag alltid är en sista minuten människa. Vilket inte är så bra alla gånger. Men..
Det är aldrig svårt att börja ett nytt liv, det är svårare att lämna det gamla livet!


Nu får jag bara vänta att det skall torka. Pelargonen kom ur växthuset ikväll, den är ännu liten men har nu rotat sej, den fick vara med på bild bara för att pigga upp bilden lite. Imorgon sätter jag bänkskivan på plats igen ovanför elementet och pelargonen får flytta upp dit i väntan på soligare väder utomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar