söndag, juni 22, 2008

Helgen har gått fort..


Midsommaren tillbringade Torpar Maja på sitt sommartorp. Bilden är tagen vid syrenbersån på sommartorpet. Broschen jag har på min poncho har min yngsta son gjort i förskolan och den fick jag som morsdagspresent av honom. Visst är den ljuvlig?
Midsommarafton grillade vi älgkött och åt nypotatis och grekisksallad, med glass och jordgubbar som efterrätt. Senare på kvällen avnjöt vi grillade majs, tonfisk sallad och gravad lax och annat gott. Släkten var samlad och alla hade lite mat med sej, så det blev knytkalas av det hela.
Tyvärr förlorade vi tjejer årets kubb spel, så nu ligger ställningen 2-1 till killarna, men vi kommer igen nästa midsommar, och då vinner vi tjejer!
På lördagen firade jag och maken 5-årig bröllopsdag! Den inföll på en lördag och midsommardagen i år också, precis som då vi gifte oss för 5 år sedan!
Nu väntar jag på morgondagen och att livet återgår till sina vanliga rutiner, även det är skönt efter att man fått fira och lata sej. En trevlig arbetsvecka önskar jag alla andra också, som skall i jobb imorgon!

1 kommentar: