måndag, juni 21, 2021

Ojojoj, 2 månader sen senast...

 jag måste uppdatera åtminstone för mej själv 😂
Bara hösten och vintern kommer skall jag ta itu med
alla mina foton! På alla minnes stickor o minnes kort och
telefon o var man har alla bilder?!
Och när man då försöker minnas är det enklare att
ha lite stödpunkter här och där....
MAJ-månad kom och gick med samma fart som 
alla andra månader!
Vi firade morsdag vin Hinjärvträsk men denna gång
från en helt annan sida av träsket.
Så vi åkte till grannkommunen, där fanns det även en grillstuga och
vi grillade och var utomhus som allt annat firande
det senaste året.
Jag lyssnade på poddar och tvättade något fönster...
I år hann jag även vara med i jordbruket någon dag...
Det var roligt och jag kände att jag hade saknat detta!
Lillebror kom hem en vecka och han hade med
en surdegs start från Åland så jag testade att baka 
surdeg för första gången i mitt liv.
Lillebrors flickvän bakar med surdegar så hon 
handledde mej via telefon hur jag skulle göra 💖
Det var jätte gott!
Maken fyllde år 💙
Och det var faktiskt den dagen lille M sa Momma 
första gången, gissa om jag jublade?! 💝

Vi var också på en jordfästning 😔

Sen plötsligt befann vi oss i JUNI-månad 😲
fortsättning följer.....

1 kommentar:

  1. Oj vad mycket kul vi han göra i Maj också ����man tror ju att man inget hinner men det gör man nog.
    Väntar på fortsättning.....

    SvaraRadera