tisdag, juni 22, 2021

Fortsättning följer....

 en annan dag....
Nu blir det en lite parentes här 😂
Igår hade maken och jag bröllopsdag så maken kom 
ner till villa Sjöstrand med bröllopsboken.
Den som alla gäster skrev i och som jag själv
tänkte skriva i varje år hur vi firat bröllopsdagen 😂
Första året åt vi pizza med barnen....
Andra året firade vi inte, o inte tredje o fjärde heller...
5:e året firade vi och sen hade ingen skrivit i boken 😂
Så när jag gick och la mej igår kväll låg jag och läste
min egna blogg och tänkte kanske jag kan hitta något
att skriva in i boken 😂
Och visst.... det hjälpte, även om jag inte skrivit något alla år.
Dottern som var här igår tyckte att vi skulle gå ut och äta!
Men då jag lämnade ensam kvar så fick jag en ide´....
Jag skulle flytta paviljongen ner till stranden
(Den var redan borttagen där den varit)
Sen skull jag bjuda maken på ett glas skumpa i paviljongen...
Envisheten vinner och där står nu paviljongen 💖
Maken undrade vem som varit o hjälpt till....
Nonschalant svarade jag.....om du fick den flyttad så
varför skulle inte jag klara det?!
Han stirrar på mej och säger...
men jag fick hjälp av ungdomarna, trallen e skit tung!
Jo jag vet, men nu står den där 💖
Och imorse avnjöt jag frukost där på vår bästa utsikt.
Bröllops firandet? Vi avnjöt en god älgfile´.
Sen skulle maken ut på jordbruket och jag o hundarna
lämnade kvar på villa Sjöstrand.

Han tyckte dock att han kunde ta ett glas skumpa i 
paviljongen med mej men han skulle ju ut med både bil o traktor
så jag svarade bara tyvärr älskling erbjudandet har utgått!
Varför stressa?! Vi har 365 dagar i året på oss... Vi hinner...
Vem vet kanske vi sitter där och dricker skumpa ikväll?!

Önskar alla en fantastisk fin dag 😎
och fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar