tisdag, april 13, 2021

Dagarna blir sällan som....

 jag tänker eller planerar 🙈
Är det månne dåligt fokus då jag hamnar på villovägar?
Alltid på våren då solen kikar in tycker jag
att det är dags för en rejäl städning.
Dagarna går och plötsligt vill jag vara mest på skären...
Men städningen då?!
Nu är det dags att städa för snart börjar det våras i trädgården.
Så idag bestämde jag mej för att torka 
ur köksskåpen, känns väldigt länge sen....
Men mitt i allt höll jag på och bakade en kaka
(som jag inte gjort på.....jag minns inte ens när jag bakade sist)
Sen gjorde jag glass av pepparkakorna som lämnade efter julen.

Sen fick jag för mej att jag behövde tvätta alla
bebis leksaker i diskmaskinen...
Som tur var somnade jag en stund på eftermiddagen
(det hör till ovanligheterna, men jag skall på jobb inatt)
Allt förutom att städa 😫
Men om jag sätter lite fart på så kanske jag hinner torka ur
något skåp innan jobbet....

Ha det gött alla!

1 kommentar:

  1. Men att baka är ju också en form av att städa. Som du skrev du rensade upp bland pepparkakor som lämnat och sen är det ju roligt med å baka��
    Kram Syss

    SvaraRadera